Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Nani Roma, a punt pel Dakar

Nani Roma és a punt de començar el primer Dakar en el qual portarà el dorsal de guanyador, ja que quan es va imposar en motos va fer d’immediat el salt als cotxes. El repte que se li planteja és repetir resultat convertit ja en líder del Monster Energy X-Raid Team.

  • El 9 Nou
  • 31/12/2014 | 20:03
  • 0

Se sent alliberat després d’haver aconseguit guanyar el Dakar en cotxes o amb la responsabilitat afegida d’haver de defensar el primer lloc?

No em sento alliberat d’haver-ho aconseguit però la responsabilitat és la que em marco jo. De fet, cada any sortia per guanyar i per tant aquest any també hem treballat i també sortim amb les mateixes ganes d’intentar-ho un altre cop. Per tant, no tinc cap sensació de tenir cap responsabilitat de res perquè penso que ho hem fet una vegada, que hem treballat molt per tornar-ho a fer i ho tornarem a intentar.

La marxa de Stéphane Peterhansel a Peugeot ha permès aclarir les funcions a Mini i qui ha de treballar pel líder.

Sí.

Sortir coneixent per endavant el paper de cadascú no és un avantatge?

Sí. De fet, al Dakar l’important és fer les coses bé i quan estàs lluitant per guanyar ja trobes qui t’ajuda. Aquest any serà igual. El que hem de fer amb humilitat és sortir molt tranquils, fer les coses bé cada dia perquè al final el Dakar a vegades posa tothom al seu lloc. Si no fem bé les coses, ens passa alguna cosa i perdem una hora o dues, al final haurem de fer feines de motxiller. Sí que ara tothom teòricament ha de treballar per mi, però això només passarà si estem a davant i lluitem per guanyar, que és el que intentarem fer.

La clau de la victòria de l’any passat va ser que el seu copilot, Michel Perin, va saber trobar un punt de pas que la resta no va trobar. La clau de la cursa on pot ser aquest any, en la recuperació d’una etapa marató, potser?

Serà important, sí. El que passa que cada quilòmetre ho és. Allà a dalt serà clau si arribem en bones condicions i en bones posicions. Ho hem de fer bé cada dia perquè aquell dia sigui clau però si hi arribem amb una hora de retard no tindrà gaire transcendència per nosaltres.

Fa un any va arribar al Dakar havent guanyat tots els raids que havia disputat. Aquest any els problemes físics o els mecànics ho han impedit.

Bé, ha estat un any una mica diferent de l’anterior però tot i això penso que hem corregut bé. Al Marroc provàvem coses que sabíem que es podien petar i el que ens va passar allà ens ajudarà al Dakar. Intentarem ser bons com l’any passat.

Venien de fer un xassís nou al Mini, aquest any quines són les modificacions que hi han introduït?

El sostre és diferent, és molt més aerodinàmic; les suspensions s’han millorat. Hem millorat petites coses que fan que el cotxe sigui millor i més competitiu que l’any passat.

Encara que hagin provat el cotxe al Marroc o hagi fet una preparació per acostumar el cos a l’alçada, el que no s’acaba provant mai és el rendiment de la mecànica a aquelles alçades. Això només es prova el dia de la cursa.

Nosaltres tenim la sort de tenir una marca com BMW que té uns bancs de proves on posen el cotxe a punt per l’alçada. El motor també està preparat. Han fet tots els testos possibles i totes les variacions electròniques per quan el cotxe estigui en alçada. A BMW són els millors motoristes en dièsel del món i són una garantia perquè no tinguem problemes.

L’equip Peugeot és el que més el preocupa, pels fitxatges que ha fet i el buggie que ha dissenyat?

Peugeot em preocupa segur perquè tindran molt bon cotxe. Però Toyota em preocupa, el Robby Gordon també… Però el primer de qui ens hem de preocupar és de nosaltres mateixos; hem de fer les coses bé.

El fet que el reglament tècnic doni més llibertat als buggies, penalitza en excés els 4×4?

Això és un reglament que existeix i a Peugeot han estat hàbils d’agafar-lo. No podem tenir cap retret cap a ells. Intentarem fer-ho bé amb el que tenim nosaltres, que ja és molt i molt bo.

Un Dakar, però, amb menys sorra, els hauria d’afavorir.

Sí. Hi haurà menys sorra, però compte perquè no sabem com serà de difícil la que hi haurà. Vés a saber també com seran les pistes, per tant hem d’estar molt i molt atents.

L’any passat es va incorporar a l’equip a darrera hora Nasser Al-Attiyah. Aquest any havia dit que aniria amb Toyota i quan ja estava anunciada la distribució dels Mini, de sobte el qatarí s’hi torna a afegir.

Nosaltres tenim un sub-equip, que es diu X-Raid, que lloga cotxes i la gent que té un milió d’euros el pot llogar. En Nasser Al-Attiyah té els diners per fer-ho i jo també ho faria. Quin és el millor cotxe? Qui és el guanyador de l’any passat? Doncs llogo aquest. No m’importa gaire, serà un corredor independent. Nosaltres ens hem de concentrar en nosaltres.

En aquest exèrcit de Minis que hi ha es poden produir ordres d’equip, com li va passar a vostè una vegada que el van perjudicar per beneficiar un client. Vostè hi podria recórrer a qualsevol d’aquests clients si ho necessités?

Depèn d’on estigui. Tinc la sort de tenir-ne molts i el que he de fer és estar lluitant per guanyar per poder exigir que algú m’ajudi. Si estic a una o dues hores és difícil exigir.

Com valora l’aventura d’Albert Bosch amb el primer cotxe elèctric al Dakar?

Està molt bé. L’Albert és una persona superbrillant. Penso que està molt bé descobrir noves coses. Penso en que un futur, no sé si tot elèctric, però de cotxes híbrids n’hi haurà més i el que vull és desitjar-li molta i molta sort.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.