Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Nani Roma i Gerard Farrés defensen la victòria a la Baja Aragón, la cursa que més cops han guanyat, amb vehicles diferents al 2009

Nani Roma i Gerard Farrés, els dos darrers guanyadors de la Baja Aragón, defensaran la victòria amb marques diferents a les que els van llorejar en la cursa que tenen més per mà.

  • El 9 Nou
  • 23/07/2010 | 14:00

Serà una paradoxa, però els dos darrers guanyadors de la Baja Aragón defensaran la victòria amb marques diferents a les que els van llorejar en la cursa que tenen més per mà.

Ja ho diu Nani Roma que “estem en una època de canvis” i cadascú s’ha de conformar amb el que troba, que és el que també ha passat aquest últim any amb Gerard Farrés. Però ells, almenys, tenen prou categoria com per continuar trobant alguna cosa i aquest divendres estaran a la sortida del Motorland Aragón per defensar el primer doblet osonenc en el principal raid de l’Estat espanyol.

Farrés era fa un any un pilot amb contracte de KTM Espanya que esperava continuar de tercer pilot per ajudar Marc Coma a guanyar el Dakar. Però les coses van canviar, i molt, al desdir-se els patrocinadors i finalment va trobar feina a Itàlia, a l’equip de raids que endegava Aprilia.

Roma aconseguia fa un any el seu primer triomf amb BMW en la segona cursa que disputava després del desmantellament de l’equip oficial Mitsubishi per culpa de la baixada de vendes del sector.

Però la vinculació amb la marca alemanya ha durat menys del que tots esperaven perquè “hi ha hagut un parell de punts molt complicats” que li han impedit “firmar l’acord que havíem previst”.

Així és que a cuita-corrents, Roma ha passat d’oficial a privat per poder ser a la sortida de la Baja amb un nou vehicle. Pel mig s’hi ha creuat una oferta de JMB Stradale “i els vaig dir que sí”. Aquest equip va heretar bona part del material i el personal de Mitsubishi Ralliart i li va oferir el Racing Lancer de benzina que fa dos anys utilitzava l’equip oficial. El suport de Repsol, que a més li ha preparat 1.000 litres d’un carburant especial, va fer possible tancar l’operació.

Pel camí ha hagut de canviar també de copilot, perquè Michel Perin té contracte amb BMW i aquest cap de setmana comptarà amb els serveis de Pascal Maimon, el navegant d’Hiroshi Masuoka a l’antic equip que havien compartit. La marxa de Roma no ha impedit que X-Raid prengui la sortida a la Baja amb Stéphane Peterhansel i el rus Leonid Noviytskiy amb el BMW X3 CC que correspondria al folguerolenc.

Per primer cop, Roma i Peterhansel rivalitzaran amb cotxes diferents i el folguerolenc considera que el francès “segur que anirà bé” i es converteix en el gran favorit a la victòria perquè l’any passat Monsieur Dakar acabava d’arribar a BMW quan ell ja coneixia el cotxe del Ral·li Transibèric i 2.000km més d’entrenaments al Marroc.

En aquesta ocasió, en canvi, només ha tingut ocasió de provar aquest dijous el Mitsubishi que portarà a la Baja. “Intentaré fer-ho el millor possible”, es limita a dir el sis vegades guanyador de la prova, quatre amb moto i dues amb cotxe.

Gerard Farrés, que ha guanyat amb moto el 2007 i el 2009, comptarà en aquesta ocasió amb un motxiller de luxe. El seu cap de files a Aprilia, Chaleco López, també s’ha inscrit a la cursa, si bé les seves possibilitats de victòria són més escasses perquè ho farà amb la mateixa moto del Dakar, mentre que el manlleuenc opta per una més lleugera amb els mateixos 450cc.

De tota manera, la presència d’ajudants és molt relativa en aquesta cursa. “Si necessites res és que ja ho tens tot perdut”, assenyala el pilot resident a Manlleu, perquè aquesta “és una cursa a l’esprint”. Del que es mostra confiat és que, després dels darrers entrenaments a Itàlia, “la moto està més evolucionada” i no es repetiran els problemes electrònics i de consum que els van fer abandonar tots dos a Sardenya.

Farrés surt de clar favorit a la victòria en una cursa on tindrà Marc Coma de principal rival després de la baixa de Jordi Viladoms per una lesió de darrera hora. Però hi ha altres candidats a les places d’honor entre la trentena de motos participants, perquè “aquí els que t’ho posen difícil són els pilots espanyols, que es coneixen la cursa i el terreny”.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.