Futbol
Hoquei
Motor
Poliesportiu

Un Dakar per sobreviure

Els quatre participants osonencs es conformen a acabar la cursa que s’inicia aquest dissabte i es preveu molt dura.

El 9 Nou
01/01/2011

El ral·li Dakar del 2011 ha recuperat inscrits i la xifra de participants osonencs s’ha doblat de dos a quatre, encara que les seves aspiracions queden reduïdes a la meitat.

Sense estar present a cap equip oficial, Nani Roma ha salvat la seva participació a darrera hora amb un Nissan privat i admet que no podrà lluitar per les places d’honor. Gerard Farrés, Albert Bosch i el retornat Jordi Arcarons es conformen a acabar.

L’organització del Dakar ja ha advertit que aquest any el raid serà més dur que mai. Si fa no fa, la mateixa amenaça de cada any, tot i que en aquesta ocasió se n’han assegurat. Per sortir del pas dels comentaris que la cursa no era tan imprevisible com quan es disputava a l’Àfrica amb el seu trasllat a països més desenvolupats com són Argentina i Xile, en l’edició del 2011 han tornat les distàncies de 9.600km en total a cobrir en només 14 etapes, dels quals uns 5.000 seran cronometrats.

Són xifres aproximades, ja que hi haurà dies que cotxes, motos i camions no faran un recorregut idèntic, per motius de seguretat. Això vol dir que hi haurà set etapes de més de 700km, unes altres tres de més de 800 i només hi haurà una jornada tranquil·la, la que aquest dissabte inaugura la cursa, amb un enllaç de 377km per carretera entre Buenos Aires i Victoria.

Bé, la d’aquest dissabte i la del següent, que és de descans pels que hagin arribat a Arica, el punt més septentrional del recorregut, des d’on s’iniciarà el retorn a Buenos Aires que no serà precisament un passeig.

De fet, es preveu que la segona setmana de cursa és quan hi pugui haver més daltabaixos a la classificació.

Amb totes aquestes dificultats, Nani Roma ja té assumit que poca cosa podrà fer amb un Nissan privat. El folguerolenc no va renovar amb BMW per un conflicte de patrocinadors i Red Bull no el va poder incorporar a Volkswagen, on Carlos Sainz defensarà la victòria de la darrera edició. A la Baja Aragón va debutar amb l’equip que portava els antics Mitsubishi oficials pensant en el Dakar, però el van enganyar. No tenien mitjans per anar-hi i fa un mes, quan ja s’havia ofert per dirigir a Marc Coma, un equip belga li va oferir un Nissan Navara.

Com que ell ja ho tenia tot lligat, va ser dit i fet, encara que ha estat el primer a viatjar per poder provar aquest dimecres el cotxe amb què competirà.

Qui tampoc ha pogut entrenar és Albert Bosch, que correrà, també amb carta de llibertat, amb un buggie monoplaça. En l’apartat de motos és on la cursa es presenta més oberta. KTM, la gran dominadora de la darrera dècada, acaba d’estrenar la seva moto de 450cc, que la resta de competidors porten temps desenvolupant.
L’obligatorietat de competir tots en la mateixa cilindrada ha obert la participació a més marques: Aprilia, BMW, Yamaha, Honda i, fins i tot, Sherco i Beta.

En aquesta categoria hi participen en qualitat de motxillers –pilot de suport– Gerard Farrés i Jordi Arcarons. El d’Olost podria aspirar a un lloc dels deu primers si l’Aprilia respon a les expectatives, i el vigatà ha tornat per seguir de prop el seu darrer deixeble, la debutant Laia Sanz.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't