EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Fortnite arriba als 200 milions de jugadors

El popular videojoc Fortnite s’ha convertit en el més important del 2018. Tot i que la seva popularització va començar durant el 2017, la seva repercussió ha augmentat molt durant l’any actual.


30/11/2018

Pau Allué i Sergi Calderero. Vic.

El popular videojoc Fortnite s’ha convertit en el més important del 2018. Tot i que la seva popularització va començar durant el 2017, la seva repercussió ha augmentat molt durant l’any actual.

L’exitós joc de Battle Royale, desenvolupat per Epic Games, va aconseguir arribar als 200 milions de comptes registrats. Una xifra a l’altura dels videojocs més influents de la història. Els últims números que van mostrar van ser els 125 milions de jugadors a principis del passat mes de juny. Per tant, hi ha hagut un gran increment de 75 milions de comptes registrats en menys de 6 mesos, representant un gran augment del 60%.

A més, si ens fixem en el nombre de jugadors habituals, els que entren cada dia, arribem a la xifra dels 8,3 milions. Durant el mes de juny, no arribaven als 4,5 milions. Un altre gran increment que espanta. Si segueix amb aquest ritme, en menys de 5 anys, hi hauran més de 50 milions de jugadors habituats a jugar cada dia.

Un dels grans secrets d’Epic Games és la seva gran innovació des del moment que es va llençar el joc. Cada setmana, el videojoc treu noves actualitzacions i noves armes, balls o maneres de joc. I, a més, també hi ha hagut  grans col·laboracions amb la NFL, Marvel i Rompe Ralph.

D’altra banda, també va rebre el premi Game Of The Year (GOTY) durant els importants premis internacionals dels Golden Joystick Awards.

fortnite_game_2017_5k-2560x1440

Un dels grans avantatges que té Fortnite és que no només es tracta d’un joc gratuït, sinó que està disponible en pràcticament totes les plataformes possibles, incloent-hi la Play Station, la Xbox One, la Nintentdo Switch, la majoria dels telèfons, tauletes i molts ordinadors.

D’altra banda, també hi ha la possibilitat de jugar en línia i la possibilitat d’enfrontar-se contra els amics. Tot i que Fortnite és gratuït, Epic Games ofereix compres dins del joc, siguin nous balls, vestits o qualsevol mena d’armes.

La gran importància dels youtubers

La seva transcendència radica en el gran fenomen que ha creat, especialment, gràcies a tots els youtubers. Jugadors com Willyrex, Lolito, Ninja i molts altres han omplert els seus propis canals amb llargues partides d’aquest joc.

maxresdefault-120

ElRubius, el youtuber amb més seguidors a Espanya, va realitzar un torneig el passat mes de Març amb la intenció de reunir als millors jugadors de Fortnite. Finalment, van participar-hi més de 100 youtubers de parla hispana en el torneig, que es va retransmetre en directe per Twitch, una plataforma que ofereix un servei de streaming de vídeo. Aquesta retransmissió va aconseguir el rècord de visualitzacions xifrades en més d’1 milió.

Call of Duty: Black Ops IIII utilitza la fórmula Fornite

L’última entrega de la coneguda saga de videojoc Call of Duty canvia el plantejament respecte als seus predecessors. I és que per primera vegada, i utilitzant la fórmula del Fortnite, Call of Duty incorpora Blackout, un nou mode de joc amb enfrontaments en línia directes entre jugadors. El repte consisteix a sobreviure, pel qual es fa necessària la cerca d’objectes, equip i armament.

Gràficament, el nou joc de Call of Duty segueix la tendència de les últimes entregues, oferint una gran varietat de mapes amb una gran resolució visual. El dramatisme bèl·lic de les últimes entregues de la saga ha desaparegut per deixar lloc a una idea més moderna per tal d’arribar a un públic més ampli.

Una mina d’or també per iPhone

El videojoc de moda entre els joves factura 100 milions de dòlars només des de la seva versió per a iPhone en els primers 90 dies disponibles, sense tenir en compte altres plataformes. El seu creixement, segons les estimacions de la consultora Sensor Tower, ha estat vertiginós. Aquest format de moda, que juntament amb Player Unkouwn’s Battlegrounds ha popularitzat el format ‘battle royale’, va facturar el primer mes 25 milions de dòlars.

Amb només tres mesos des del seu llançament per al mòbil, Fortnite s’ha convertit en la segona aplicació a l’App Store segons el rècord de recaptació. I és que les aplicacions han estat durant els últims anys un important negoci pel qual han sorgit noves empreses, i avui dia Fortnite s’ha convertit en una màquina de fer diners. Segons dades de SuperData Research, els usuaris han gastat durant el 2018 uns 9.090 milions de dòlars en PC i mòbil, davant els 7.420 milions de l’any anterior. Fortnite és una mina d’or, i encara no està per a Android.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

En aquesta enquesta han votat 74 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't