Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Les aplicacions com Cabify no frenen la pujada del preu del taxi

Tarragona es posiciona com la ciutat més cara en el seu servei de taxi, segons un estudi de FACUA – Consumidors en Acció. Cabify és el principal enemic pels taxistes gràcies al seus avantatges legals.

  • UVic
  • 17/11/2017 | 12:46
  • 0

Rubén Pacheco i Jordi Petit. Vic

El taxis més cars de l’Estat espanyol es troben a Catalunya, des de fa sis anys i segons un estudi de FACUA – Consumidors en Acció. En concret, Tarragona és la ciutat amb la taxa de taxis més cara d’Espanya. L’estudi, que analitza les principals ciutats espanyoles, confirma que Sant Sebastià, Càceres i Pamplona són les ciutats espanyoles amb les tarifes de taxi més cares en 2017. En l’extrem oposat se situen Las Palmas de Gran Canaria, Lanzarote i Ceuta. A l’Espanya peninsular, Cadis és la ciutat en la qual les tarifes vigents del taxi són més barates.

Tarragona, però, no és l’única ciutat catalana que ocupa la part alta del rànquing. Girona i Barcelona, en 7è i 9è lloc respectivament, tot i que si el servei és nocturn, es pot arribar a pagar entre dos i tres euros més que en ciutats com València o Santander. Una de les tarifes més habituals és dels transports fins a l’aeroport. En aquest sentit, Barcelona té una taxa de des de 20 € en funció del punt de la ciutat on et desplacis. Altres com per exemple, Madrid tenen una taxa fixa de 30 € i 20 €, segons la llargada del trajecte. L’associació FACUA crítica la injustificada pujada dels preus durant el cap de setmana o el torn de nit, especialment en ciutats com Barcelona, Sant Sebastià, Granada, Pamplona, Sevilla o Bilbao.

Cabify, el principal enemic

En la immensa majoria dels casos, en 41 de les 52 ciutats analitzades, les tarifes han estat congelades pel que fa a les de l’any passat. Els taxis intenten lluitar contra les noves aplicacions de transports com Uber o Cabify. Antonio Martínez, taxista de Barcelona, ha declarat que “aquestes aplicacions s’aprofiten dels avantatges legals, ja que no han de pagar tantes taxes com nosaltres”. Martínez, que realitza els seus trajectes habituals des de la Plaça Francesc Macià de Barcelona afirma que “les tarifes s’han hagut de congelar per combatre aquesta situació d’inferioritat”.  Per aquest motiu, són diverses “les manifestacions que hem fet els taxistes en contra d’aquestes aplicacions”.

Cal remarcar que Cabify té un servei de més 100 cotxes, però preveu arribar fins a una flota de 250 automòbils a Barcelona, tal com a apuntat Oriol Sanleandro, director general de la companyia. A més, Cabify, a diferència del taxi tradicional, ofereix una sèrie de serveis personalitzats que l’usuari pot configurar des de l’aplicació. Un exemple d’això és que el client tingui la possibilitat d’escollir l’emissora de ràdio que vol escoltar, la temperatura de l’aire condicionat, o fins i tot, si desitja que el mateix conductor obri o tanqui la porta al inici o final del trajecte. Una conductora de Cabify, la qual no ha volgut fer públic el seu nom, ha declarat que “realment no és un ofici pensat com una font d’ingressos addicional, sinó que cal una dedicació gairebé completa, però poder obtenir un benefici econòmic equilibrat”.

Cabify triplicant els seus ingressos en 2016 fins a aconseguir els 18 milions d’euros, el que resperesenta el seu millor any des de la seva creació. Un creixement que ha permès que la companyia hagi passat dels 57 empleats amb els quals va començar l’any a 188 en l’actualitat.

 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.