El raonament d’Albert Soler és que si una persona es va gastar sis milions d’euros per comprar un plàtan penjat amb cinta adhesiva a la paret, “potser sona la flauta” i algú se’n gasta només un milió en cultura. Per això aquest publicista i creatiu ripollès ha posat a la venda el seu últim llibre, Els habitants de Ruettiguer Kowalski (el llibre més car del món), a aquest preu, de forma permanent, excepte el dia de Sant Jordi, que excepcionalment tindrà un cost de 20 euros. L’autor d’obres precedents com Citas encadenadas (2008), Todo sobre el beso (2017) o Sueños a todo gas (2020) considera que si fins ara ha venut pocs exemplars de cada títol, potser ara tampoc tindrà gaire més sort. I posats a temptar-la, que sigui a l’engròs.
El llibre està format per 40 relats que se situen a Sant Martí, un poble del Pirineu que perfectament es podria dir Ripoll, en un context distòpic on el president dels Estats Units d’Amèrica ha anunciat que en realitat el planeta Terra només és una simple neurona que flota al cervell d’un noi de 7 anys, precisament Ruettiguer Kowalski. Les 400 pàgines –a 2.800 euros cadascuna d’elles– formen part del que a Soler li agrada denominar com a worse sellers, en contraposició als best sellers.
D’aquest títol n’ha fet una tirada limitada de 30 exemplars, que es poden comprar al preu milionari, a la web de l’editorial Tuctuc. Per Sant Jordi també estarà a la venda a botigues de Ripoll, Ribes de Freser i a la seu de la UIER, al preu reduït per tornar a situar-se com el llibre més car del món l’endemà mateix. Els habitants de Ruettiguer Kowalski és el primer dels llibres de Soler que ha escrit en català.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't