Abertis preveu començar entre les mesos d’agost i setembre la construcció del nou ramal que permetrà enllaçar directament l’autopista C-33 amb la C-17 en direcció nord i evitarà als vehicles haver d’entrar a la zona urbana de Mollet per fer el canvi de sentit.
El projecte té un pressupost de 3,75 milions d’euros (sense IVA). Les obres tenen un termini d’execució de nou mesos però Abertis espera que les empreses presentin ofertes que rebaixin el termini d’execució. Amb tot, es preveu posar en marxa el nou enllaç entre els mesos de maig i juny de l’any que ve. La concessionària de l’autopista assumeix el cost de la inversió en el marc de l’acord tancat entre Abertis i el Govern de la Generalitat que executaran millores a la C-33 i a la C-32 per valor d’uns 100 milions d’euros fins l’any 2017.
La connexió tindrà una llargària de 780 metres amb una plataforma de 7,5 metres d’alçada amb un sol carril i vorals a banda i banda. El projecte implica la construcció d’un viaducte per sobre de la línia de França i un pas inferior per sota de les vies de la connexió entre Mollet i el Papiol (R8). Aquest pas inferior es construirà amb un sistema de calaix que s’empenyerà per col•locar-lo sota la infraestructura ferroviària. El nou ramal també obligarà a fer petites modificacions a l’actual ramal de sortida de la C-17 per enllaçar amb la C-33 en direcció a Santa Perpètua de Mogoda i Caldes.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha assegurat que l’obra ressol un enllaç que “era especialment problemàtic”. També ha destacat la “complicitat” que s’ha aconseguit amb Abertis per desenvolupar accions de millora “que beneficiaran Mollet i tota la seva àrea”.
En la presentació que s’ha fet aquest dijous al matí a l’Ajuntament de Mollet, l’alcalde Josep Monràs, ha destacat que aquesta obra afavorirà molt la mobilitat i ajudarà a la dinamització industrial dels polígons de Mollet i de la resta de poblacions de l’entorn.
{{ comment.text }}