Alarma de nevera tancada

Ferran Collado, de 68 anys i veí de Vallgorguina, és una de les 6.103 persones del Vallès Oriental que disposen del servei de teleassistència domiciliària de la Diputació, un sistema d’avís en cas d’emergència pensat per a persones grans que viuen soles o amb dificultats de mobilitat.

El 9 Nou
12/04/2013

En els darrers anys, aquest servei, que es presta a través de l’empresa Televida, ha beneficiat un total de 10.669 persones de la comarca i darrerament s’està generalitzant la implantació de nous dispositius que van més enllà del polsador que porten penjat els usuaris.

En Ferran Collado és un dels 400 usuaris del servei de teleassistència que té instal·lat en el seu domicili un d’aquests dispositius tecnològics avançats. És un aparell instal·lat a la porta de la seva nevera que envia automàticament un avís a una centraleta en el cas que la nevera no s’obri en un període de 12 hores. Si la nevera no s’obre en aquest temps, el personal de la centraleta es posa en contacte telefònic amb l’usuari i, si cal, s’envia una unitat mòbil d’atenció domiciliària. Ferran Collado, que viu sol al carrer Mataró de Vallgorguina des de fa uns quinze anys i que pateix una paràlisi de mig cos a conseqüència d’un ictus que va patir fa molts anys, diu que se sent més segur amb l’aparell. “Si l’obro cap a les 11 de la nit ja sé que l’endemà tinc temps fins les 11 del matí per tornar-la a obrir” explica.

A més de l’alarma de la porta de la nevera, el servei de teleassistència impulsa altres sistemes avançats que envien avisos quan es trenca alguna pauta rutinària d’activitat, fet que pot indicar alguna mena d’accident o de problema de salut. En aquest grup de dispositius hi ha, per exemple, un detector d’obertura de la porta del lavabo, que funciona igual que el de la porta de la nevera; un detector de mobilitat que se sol posar en algun passadís de l’habitatge, detectors d’acumulació de gas o un aparell que ofereix atenció immediata integral fora del domicili a través d’un dispositiu similar a un telèfon mòbil.

El més recent és un aparell que permet comunicar-se per escrit a través d’una pantalla i pensat per a persones amb problemes de sordesa o de parla.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 135 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't