Albert Brunet: “La idea és que cada barri tingui un policia de referència”

Albert Brunet és el nou cap de la Policia Local de Sant Celoni. S’hi ha incorporat procedent de Sant Feliu de Guíxols, on era sotscap. Hi arriba en el procés de renovació del cos després dels problemes d’aquests darrers dos mesos amb l’obertura de dos expedients informatius a membres del cos.

El 9 Nou
15/05/2014

Com ha trobat la Policia Local?
Amb ganes de treballar. Pels fets que havien passat hi havia una mica de desmotivació i he intentat donar una empenta i motivar la gent. He donat feines concretes i he marcat objectius per a la gent, que intento que se senti valorada. Estic molt content de la seva resposta.

Quins objectius planteja?
Que hi hagi una modernització del cos i un pla de formació dels agents. També potenciar les dues feines que són responsabilitat de les policies locals: el trànsit i la policia assistencial.

Els problemes interns han afectat la visió que els veïns tenen de la policia?
Sí. Ens movem per sensacions que són la suma de la valoració objectiva de la feina que estàs fent més la percepció subjectiva. Si treballes molt però la percepció és dolenta la sensació final serà dolenta.

I per canviar-ho?
Ja estem fent coses. No pot ser que un dia de mercat que vingui una persona víctima d’un furt, no se li pugui agafar la denúncia i l’enviem a la comissaria dels Mossos. Si passa, la gent pot dir que no els atenen bé i donem mala imatge. Ja ho hem canviat.

Com?
Posant en marxa una oficina de denúncies 24 hores a la comissaria amb el temps d’espera mínim. A més, els agents tenen el material per agafar denúncies a nuclis aïllats o per evitar que s’hagin de desplaçar persones grans o amb mobilitat reduïda. Fins i tot, ens oferim a tornar-los la denúncia segellada. També hem començat a fer controls de trànsit en col·laboració amb els Mossos. I hem muntat un dispositiu de control a la deixalleria on hi havia robatoris. Ens ha permès detenir una persona i imputar-ne una altra.

Les noves tecnologies també hi ajuden?
Posarem en marxa un compte de Twitter per informar de l’activitat, de talls de trànsit o d’afectacions que hi pugui haver en subministraments. També per donar consells. És una via per fer arribar al ciutadà la feina feta.

Fa uns dies va participar a la processó del Silenci i això va sobtar força.
I el dia de Sant Jordi vaig estar a la plaça parlant amb les entitats. Quan hi hagi un acte social, el cap és el primer que hi ha de ser. I qui em necessiti em trobarà.

Els problemes interns han generat tensió entre els policies del cos?
La meva voluntat és que hi hagi el màxim d’unió. És idíl·lic pensar aquí i a qualsevol empresa que hi haurà un grup de 30 persones i que tots es portaran bé. Si les diferències són fora difícilment es podran resoldre però el que és important és que es puguin deixar fora i no afectin la feina en equip. En aquest mes, no he vist cap problema greu.

Tenen una plantilla de 28 persones. En calen més?
Per la població que tenim, està bé. Una de les opcions que es plantegen és posar agents cívics per reforçar la policia de proximitat.

Farà canvis en l’organització dels torns?
El sotsinspector passarà a fer funcions de sotscap i se li assignaran noves tasques: serà de l’àrea de suport logístic i assumirà temes de mobilitat, senyalització o protecció civil. Els dos sergents faran tasques més operatives amb la planificació de les feines i trobades amb les àrees…

I els caps de setmana?
Hi haurà un sergent responsable en lloc d’un caporal. Els dos sergents aglutinaran l’espai de feina de 15 dies en una setmana. Hi haurà un sergent cada setmana en torn d’11 hores i els caps de setmana faran guàrdies de 24. Està previst que els canvis es facin el mes que ve.

El caporal que està en excedència podrà tornar?
Per tornar, hi ha d’haver una plaça vacant i ara no n’hi ha cap. Si l’any que ve es torna a crear aquesta plaça sí que ho podria fer i tindria preferència per davant de qualsevol altre persona.

Com està funcionant la policia de proximitat?
Treballem principalment en requeriments d’altres àrees o de temes que ens arriben i a tot el municipi. La idea és que cada zona del poble tingui un agent de referència.

Parlava d’un pla de formació…
Tirarem endavant diversos cursos per formar els policies que estaran oberts a les policies d’altres municipis.

Personalment, què representa assumir la direcció de la policia de Sant Celoni?
És un repte. No vull defraudar la confiança de l’Ajuntament i dels seus ciutadans. La meva voluntat és treballar i donar el màxim de mi. També créixer professionalment. Sóc una persona que m’he mogut i que m’he format per desenvolupar el millor possible la meva feina. Fa 30 anys que sóc a la policia i he passat per tot arreu, des d’agent fins a inspector.

És una comissió de serveis per a un màxim de dos anys. Ho entén com una feina temporal?
La meva intenció no és marxar d’aquí a dos anys. Vull guanyar-me la confiança de la plantilla i dels responsables polítics i si tots hi estem d’acord que continuï vull poder quedar-me la plaça amb propietat a través d’un concurs.

Es parla de millorar les instal·lacions policials i, fins i tot, compartir espai amb els Mossos. Com ho veu?
Anar als Mossos ens treu d’un lloc molt cèntric i seria un pas enrere.

Per tant, prefereix mantenir l’actual ubicació?
Són unes dependències que s’han de reformar però estan en un espai molt cèntric. Hi ha un projecte per connectar la comissaria amb el primer pis per una escala interior a través del pati.

Els falten vehicles?
En tenim quatre però n’hi ha un parell que ja tenen vuit i deu anys. He proposat el renting de dos vehicles i estem pendents de l’estudi financer. La idea és incorporar un quatre per quatre urbà i un vehicle furgó per a atestats, moure material de control o utilitzar-lo com a oficina de denúncies.

Diuen que cobra més que l’alcalde…
No sé quant cobra l’alcalde. El meu sou correspon a funcionari de categoria A com qualsevol altre cap d’àrea de l’Ajuntament. Sí que tinc clar que guanyo 200 euros menys que a Sant Feliu de Guíxols. Per diners, no he vingut. No tot són els diners.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 473 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't