De moment, no s’han solucionat tot i les diverses millores a la instal·lació elèctrica que ha anat fent el Departament d’Ensenyament. Els alumnes han entrat una instància al registre del centre dirigida als serveis territorials d’Ensenyament al Maresme i al Vallès Oriental anunciant la mobilització. Abans, ja havien presentat altres escrits denunciant els talls de llum i reclamant la necessitat de fer reparacions urgents.
Els alumnes més afectats són els del cicle formatiu de grau mitjà de gestió administrativa perquè treballen molt amb ordinadors i estan patint els talls des de l’inici de curs. “En un cicle de gestió administrativa sense ordinadors no es pot fer classe”, denuncia un portaveu dels estudiants a EL 9 NOU. Aquest cicle, que té una quarantena d’alumnes entre els dos grups de primer i el grup de segon, ha anat avançant el temari d’anglès “esperant una solució del problema” i davant les dificultats per poder fer classes amb els ordinadors.
Segons denuncien els estudiants, la situació s’ha agreujat després de Nadal. “Van començar els talls a tot l’institut”, assegura un portaveu dels joves. Per tant, ara també afecten els alumnes del cicle formatiu de manteniment electromecànic que fan servir unes instal·lacions annexes a l’institut. “Fins ara, havien funcionat sense problemes”, comenten fonts de la direcció. A més, les apagades afecten les aules d’ESO i Batxillerat però aquí els perjudicis són més limitats perquè les hores de treball amb ordinador són més reduïdes. També compliquen la feina dels administratius o del professorat del centre sobretot en aquelles gestions que s’han de fer amb un ordinador. Segons han explicat fonts de la direcció de l’institut, els talls periòdics també comencen a provocar danys en alguns equips informàtics del centre.
Segons fonts de la direcció de l’institut Baix Montseny, Ensenyament està al cas de la situació i està actuant perquè quedi solucionada després de poder determinar quin és l’origen dels talls. A l’agost, es va fer un canvi dels quadres elèctrics del centre que té una instal·lació que és molt antiga. Aquestes reparacions, però, van provocar l’aparició de nous problemes i els talls de subministrament van continuar. Des d’aleshores, s’ha anat actuant però han anat sortint altres problemes i el problema no ha quedat resolt. Admeten que és un procés lent i entenen que generi queixes entre l’alumnat però també asseguren que les actuacions que s’han anat fent són positives.
{{ comment.text }}