Aquest dissabte passa el Talgo

L’emblemàtic tren que va fer el trajecte Barcelona-Ginebra fins al 2010 farà un recorregut turístic fins a Puigcerdà. Pararà a Vic, Ripoll i Ribes. A la tarda, fa parades tècniques a Sant Marti Centelles (de 18.50 a 18.53), a Granollers-Canovelles (de 19.09 a 19.22) i a Parets (de 19.31/19.33)

El 9 Nou
14/03/2015

Es van posar a la venda 167 bitllets, la majoria del que avui seria la classe turista, i 17 de preferent. No només s’han acabat tots, sinó que hi ha una llista d’espera de 130 persones per pujar-hi.

Algú vindrà expressament del País Basc per viure l’experiència. I els organitzadors, l’Associació Amics del Ferrocarril de Badalona, estan “encantats” amb la resposta que han rebut, que fa preveure que la jornada serà tot un èxit. El preu, 35 euros per un viatge d’anada i tornada.

Aquest dissabte, després de més de 20 anys, un tren Talgo circularà per la línia de Barcelona a Puigcerdà. Serà amb finalitat turística. Entre inici i final de recorregut només s’aturarà a les estacions de Vic, Ripoll i Ribes de Freser. Serà a les 9.45h, 10.30h i 10.52, en el viatge de pujada, i de tornada a les 17.19h, 17.40h i 18.33h, respectivament.

Amics del Ferrocarril de Badalona treballa per poder fer periòdicament viatges turístics amb un tren Talgo. Preparant el d’aquest dissabte, ara fa 15 dies va fer un viatge de prova sense passatgers amb una locomotora 252.

Era el pas previ per al primer recorregut amb passatgers, que arriba aquest dissabte. “La idea és fer-ne més quan puguem i ens deixin. Si hi ha gent interessada es podrà fer. Podem somiar a pujar trens històrics a línies com la de Puigcerdà”, diu Santiago Gómez, president d’Amics del Ferrocarril de Barcelona a EL 9 NOU.

A més considera aquesta línia com “la millor” per poder-hi fer un recorregut d’aquestes característiques, tant pel seu entorn natural com per la riquesa i dificultat de la seva orografia.

El comboi, que ha estat totalment restaurat per l’empresa Talgo en uns tallers de Madrid, salvant-lo de la degradació que patia abandonat a una estació de Còrdova, està format per 10 cotxes dels 14 que tenia originalment.

Hi ha dos remolcs, un cafeteria i set de passatgers (un de preferent i sis de turista). Es caracteritza pel color vermell i és conegut com el Talgo català perquè va fer durant molts anys la ruta entre Barcelona i Suïssa. Va començar a circular l’1 de juny de 1969 i va estar operatiu fins l’any 2010.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't