Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Asaja i una vintena de pagesos de Llerona presenten al·legacions contra el quart cinturó

El sindicat agrari ASAJA ha presentat aquest dimecres al·legacions al traçat de l’autovia orbital de Barcelona (B-40), coneguda com a quart cinturó, previst pel Ministeri de Foment, per la seva afectació a una vintena de pagesos i ramaders del Pla de Llerona.

  • El 9 Nou
  • 01/09/2010 | 16:59
  • 0

Els responsables d’ASAJA han presentat aquest dimecres al migdia a l’Ajuntament de les Franqueses i en la Direcció General de Carreteres del Ministeri de Foment, a Barcelona, una vintena d’al·legacions contra el traçat d’aquesta via ràpida al seu pas pels municipis de les Franqueses, l’Ametlla del Vallès i Canovelles per l’afectació a l’activitat econòmica dels pagesos de la zona, ha informat el sindicat.

L’últim traçat elegit per Foment, segons ASAJA, causarà greus perjudicis a l’activitat econòmica d’una vintena de pagesos i ramaders dels municipis de les Franqueses, l’Ametlla i Canovelles, especialitzats en la producció de la ‘mongeta del ganxet’ (denominació d’origen protegida) i farratges, blat de moro i melca, per a la ramaderia.

La presidenta d’ASAJA, Rosa Pruna, manté que el traçat del quart cinturó previst per Foment és “totalment incoherent” i, al marge de l’afectació en l’activitat agrària, tindrà un gran impacte visual i per al medi ambient.

Rosa Pruna ha explicat que no s’entén que per anar a la Roca del Vallès des de Sabadell, la B-40 hagi de passar per mitjà del Pla de Llerona, una zona molt rica en cultius.

Pruna ha afegit que el Quart Cinturó “partirà en dos el Pla de Llerona” i a més, en la seva construcció, “s’utilitzaran uns talussos de 12 metres que deixaran les diferents cases aïllades i sense poder veure el sol”.

Des d’ASAJA recorden que aquest traçat del Quart Cinturó generarà aiguamolls en el Pla de Llerona a causa de la construcció dels talussos i els falsos ponts previstos per aixecar la infrastructura i, a més, farà inviable el cultiu de la ‘mongeta del ganxet’, un dels més importants de la zona.

Per aquests motius, els pagesos i ramaders de la zona reclamen “un traçat més lògic on no calgui construir talussos de 35 metres, falsos túnels ni ponts”.

El sindicat agrari remarca que no s’oposa a aquesta infrastructura i que el millor traçat seria fer-la passar pel sud de Granollers i no pel Pla de Llerona.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.