Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Assignatura vital

L’institut Vicenç Plantada de Mollet va viure divendres passat un acte poc habitual.

• El 9 Nou
  • 16/06/2016 | 11:00
  • 0

El centre, l’Ajuntament i el Departament d’Ensenyament van retre homenatge al grup d’alumnes de segon curs del cicle formatiu de grau superior d’Animació d’Activitats Físiques i Esportives per haver salvat la vida a un nen que feia pràctiques de vela amb el Club Nàutic de Sant Feliu de Guíxols.

Va ser a mitjan maig, a l’entrada del port de Sant Feliu. “Érem un grup d’uns 10 alumnes que fèiem caiac i ens estàvem reunint a l’entrada del port, quan vam veure un veler d’uns set o vuit metres d’eslora en què anaven quatre nens d’entre 8 i 10 anys i un monitor. De sobte, en el moment de fer un viratge, un cop de vent el va fer bolcar. Ens vam acostar per veure si podíem ajudar i el monitor ens va dir que faltava un nen. Ens vam llançar a l’aigua i vam veure que havia quedat atrapat entre el pal i la vela. Llavors ens vam enfilar tots al veler per donar-li la volta, fent contrapès, i el monitor el va poder treure”, explica Aitor Sujar, alumne del cicle, monitor de natació i veí de Badia del Vallès (el Vallès Occidental). Posteriorment, li van practicar suport vital i van avisar el SEM. La criatura va estar tres dies a l’UCI de l’hospital i va salvar la vida. “El que heu fet té un valor inestimable. Gràcies a vosaltres, aquest nen de sisè de Primària avui està entre nosaltres i continua fent cursets de vela. Era un deure inexcusable venir a donar-vos les gràcies”, va dir en l’acte Josep Polanco, director dels Serveis Territorials de Girona del Departament d’Ensenyament.

“Era una situació estranya amb què no ens havíem trobat mai, però ens en vam sortir prou bé. Això ens ajuda a agafar experiència i confiança”, afegia Aitor Sujar.

“És un reconeixement merescut per dues coses. D’una banda per la qualificació tècnica i professional i de l’altra pels valors que han demostrat”, afirmava el director de l’institut, Miquel Àngel Gil. De fet, el segon curs del cicle formatiu té un crèdit sobre salvament aquàtic. “Sempre em preguntaven si alguna vegada es trobaven en una situació real si estarien preparats. Es va demostrar que van fer el que havien de fer i estic molt orgullós d’ells. Aquest nen és viu i això mereix una gratificació impressionant”, afegia el cap del Departament d’Educació Física de l’institut, Josep Solsona.

“Jo passo moltes hores a l’aigua i la situació que vam viure va ser dura, però crec que vam actuar amb prou calma”, explicava el Miquel Moyano, de Sabadell, un altre dels alumnes del cicle que va participar en el rescat, i que és jugador de waterpolo. Alumnes del cicle de grau mitjà de Conducció d’Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural van participar també en l’homenatge. També hi havia el regidor d’Educació, Raúl Broto, i la directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament del Vallès Oriental-Maresme, Carmina Pinya.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.