Ho anunciava l’alcalde, Jordi Solé, en el mateix acte en què es presentava, aquest dilluns, la línia de bus exprés de Caldes a Barcelona. “La prova pilot no pot ser positiva. Té molt poca utilització i el cost per viatger és desorbitat. No té sentit si no augmenta el nombre de viatgers”.
El regidor d’Espais Públics i Sostenibilitat, Jaume Mauri, anunciava la supressió del servei amb el final del mes de juliol. “La mitjana és de 0,7 viatgers per cada expedició, cosa que suposa un cost de 25 euros per viatger i és insostenible. No podem tenir l’autobús donant voltes per Caldes, buit. Han passat els quatre mesos de prova, el resultat ha estat negatiu i els diners públics no estan per anar fent proves gaire llargues”. El regidor lamentava que no hagin servit de res les campanyes de promoció del servei que s’han fet, com els anuncis o les plaques a les parades.
El bus urbà feia 24 parades en 26 minuts, amb 10 viatges diaris els matins feiners, de dilluns a divendres, entre les 7,20 del matí i les 13,50 del migdia. Quan es va implantar, l’Ajuntament ja va anunciar que es consideraria viable amb una mitjana de cinc usuaris per trajecte. El cost del bitllet era de 2,15 euros i hi havia targetes de 10 viatges a 1,05 euros. Es va posar en marxa per la demanda d’un grup de veïns que va recollir 450 firmes.
{{ comment.text }}