L’empresa presenta un excés de facturació de 69.000 euros. Es produeix perquè l’any 2010 es va acabar de cobrir l’amortització de la maquinària però l’Ajuntament va seguir pagant durant dos anys més la mateixa quantitat, on hi havia inclosa la partida. El consistori ha analitzat les xifres i “la comprovació és favorable a l’Ajuntament”, segons va dir el secretari.
La facturació de l’amortització representa un import total de 162.000 euros, d’on s’ha de descomptar el lloguer del local, el manteniment justificat i interessos. La xifra restant de 69.000 euros és el que ara reclama l’Ajuntament a Urbaser “per no executar, si cal, la fiança que cobreix sobradament la xifra”, detallava Pere Freixas, regidor d’Hisenda.
La concessió prové del març de 2002, quan es va adjudicar el servei a Ecosenda. L’any 2008 aquesta empresa va ser absorbida per Urbaser. El contracte acabava l’any 2010 però per motius d’interès públic l’empresa va continuar fins al 31 de desembre del 2013.
Gent pel Canvi, a l’oposició, va denunciar que s’ha fet una mala gestió i un mal seguiment de la concessió. “No entenc com no s’ha fet res des del 2010 amb un informe que deia que s’estaven cobrant les amortitzacions, quan no s’havien de pagar”, es queixava Jordi Abad. “No detectar-ho és difícil d’entendre perquè hi ha informes advertint del fet. Són uns diners del consistori i de la vila”, afegia Jaime Gelada, del PP. Adrià Soler, de la CUP, es mostrava més comprensiu amb els fets defensant que “no queda recollit què s’ha de fer després d’una amortització, ja que és difícil determinar quan s’ha de deixar de pagar en un contracte tan llarg”.
Des de fa un any, l’empresa que ha substituït Urbaser en les tasques de recollida de la brossa és CLD. Aquesta va ser l’única que es va presentar quan es va acabar la concessió amb Urbaser.
{{ comment.text }}