Centenars d’usuaris es colen a diari a l’estació de Cardedeu per una porta espatllada

L’Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) denuncia que des de fa un any centenars de persones es colen cada dia a l’estació de tren de Cardedeu pel torn de sortida de les andanes, situat a pocs metres de l’edifici principal.


El 9 Nou
07/02/2011

Aquest aparell servia per facilitar la sortida dels passatgers cap a l’avinguda Rei en Jaume però, com que està trencat, permet entrar a les andanes i pujar al tren sense haver de passar pel control de bitllets de l’estació.

Renfe admet que el torn està trencat i diu que l’ha arreglat dues vegades en els darrers mesos però que al cap de poc ha tornat a ser bandalitzat. Ara, la companyia està pendent de retirar-lo i col·locar-hi una tanca que doni continuïtat a les que ja hi ha a la façana de l’avinguda Rei en Jaume. D’aquesta manera, tots els usuaris hauran d’entrar i sortir per l’edifici de l’estació on hi ha els torns de control i, per tant, serà més difícil pujar al tren sense bitllet.

La PTP estima que, com a mínim, a cada tren hi pugen sis persones sense bitllet, tot i que, a determinades hores, poden ser entre 15 i 20. A partir d’aquí, calculen que en tot l’any han pujat als trens sense bitllet més de 76.000 usuaris. Això es tradueix en una pèrdua de prop de 163.000 euros per a la companyia utilitzant com a base el preu de l’expedició d’una targeta T10 –el títol més utilitzat– de tres zones, que és la que permet anar a Barcelona. Aquest, però, no és l’únic forat de l’estació de Cardedeu on també es pot accedir a l’andana dels trens que circulen en direcció nord des de l’aparcament que hi ha a l’altra banda de l’estació.

La PTP recorda que el servei de rodalia “té un cost i el que no es recapta per una banda, s’ha de pagar o bé via impostos o bé apujant el preu del bitllet”, explica Blai Aparici, membre d’aquesta associació, que creu que els diners que es deixen d’ingressar permetrien contractar diverses persones que podrien fer d’informadors, controlar l’estat de les instal·lacions i la verificació dels bitllets. Això ajudaria a millorar la qualitat del servei. El president de la PTP, Ricard Riol, diu que cal que els passatgers “passin per caixa perquè és la manera de poder mantenir el sistema ferroviari”. I assegura que situacions com la de l’estació de Cardedeu “afecten la sostenibilitat econòmica del tren però també la moral de les persones que paguen el bitllet”. “Cardedeu no és una estació menor”, afegeix.

L’entitat és partidària d’un model “amb més presència humana” on tinguin un pes important els revisors, comenta Riol. “No pot ser que hi hagi usuaris de rodalia que en tot un any no hagin vist mai cap revisor”, explica. Això passa, sobretot, a la línia de Sant Celoni, on la majoria de les estacions tenen sistemes de control a l’entrada i la sortida que obliguen a validar el bitllet. En la majoria de trens, només hi va el conductor i hi puja algun agent de seguretat privada.

A la línia de Vic, on hi ha alguns serveis regionals integrats a la xarxa de rodalia, la presència dels revisors és superior perquè l’accés a les andanes és lliure en la majoria de les estacions i aquestes no tenen servei de venda de bitllets durant totes les hores que circulen els trens.

LA PREGUNTA

El Barça eliminarà el PSG a la Champions?

En aquesta enquesta han votat 282 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't