Com es formen les cues a la C-17 al tram de Parets?

Radiografia al trànsit habitual d’un dia feiner al tram de la C-17 entre Mollet i Parets sense incidències afegides al volum de trànsit.


08/02/2017
Granollers

ENLLAÇ ENTRE LA C-17 I L’AP-7 A PARETS Les primeres retencions apareixen cap a 1/4 de 8 del matí a l’enllaç nord de Mollet, on la C-17 connecta amb l’AP-7 i on també hi arriben els vehicles que surten de l’Eixample de Parets i que volen incorporar-se a la C-17. Són moviments en cremallera: molts vehicles que van per la C-17 travessen cap a la dreta per anar a buscar l’autopista. I molts dels que surten de Mollet oscil·len cap a l’esquerra per enfilar C-17 en sentit sud. Tot això en un enllaç de pocs metres de llargària que fa que els moviments es facin a velocitats reduïdes i, per tant, es formin les cues en aquest sector que té una intensitat mitjana diària (IMD) de 68.300 vehicles.

D’aquest punt i des d’aquesta hora, la retenció s’entén ràpidament cap al nord (vegeu mapes amb l’evolució del trànsit recollida a Google Maps). En només un quart d’hora, la zona de trànsit lent o retencions –en taronja i vermell al mapa– s’eixampla i pràcticament ja arriba a l’enllaç cap a l’AP-7 i la C-33 a Parets, davant del Grupo Z. 15 minuts més tard, quan encara no són les 8, les cues segueixen creixent cap al nord. No es redueixen fins cap a 1/4 de 9 del matí. A partir d’aquesta hora van escurçant-se. Cap a 1/4 de 10 del matí, la situació és similar a la que hi havia un parell d’hores abans. Fins als volts de les 10 del matí, els problemes a la cremallera de Mollet no queden solucionats.

Territori i Sostenibilitat hi actuarà obrint una nova connexió amb l’AP-7 en sentit sud al branc des de la C-17 a Parets, tal com avançava EL 9 NOU divendres passat. També refent la senyalització d’un tram d’uns dos quilòmetres a l’autopista en sentit sud que passarà dels dos carrils actuals a tres.

INCORPORACIÓ A LA C-17 DES DE GRANOLLERS En sentit Barcelona, es dóna una situació similar a la sortida de Granollers des del Coll de la Manya amb una IMD de 43.600 vehicles. Amb un carril d’incorporació molt curt, els vehicles que circulen per la C-17 –uns 61.400 en el tram previ a la sortida cap a Lliçà de Vall— afluixen la velocitat per facilitar la incorporació dels vehicles cap a la C-17. Tot plegat entorpeix la circulació i en un context de molta intensitat genera cues. Per solucionar-ho, Territori preveu que aquest sigui el punt inicial del tercer carril que es farà a la C-17 entre Granollers i Parets. D’aquesta manera, els cotxes que surtin des del Coll de la Manya tindran un carril d’incorporació que tindrà continuïtat i no els obligarà a cedir el pas als vehicles que van per la calçada principal.

Entrada de Can Romeu, a Parets. És un dels accesos directes / Ramon Ferrandis

Entrada de Can Romeu, a Parets. És un dels accesos directes / Ramon Ferrandis

ENTRADES I SORTIDES Un altre element distorsionador de la fluïdesa són les entrades i sortides –molts cops sense carrils prou grans per facilitar els moviments dels vehicles– que hi ha a tot el tram de Parets. Aquí hi ha la IMD més gran: 92.000 vehicles sumant els dos sentits.

ENLLAÇ ENTRE LES AUTOPISTES I LA C-17 En paral·lel i en aquest mateix àmbit, als matins es generen cues en sentit nord a la incorporació a la C-17 a Parets des de les autopistes. Aquí, el pas de dos carrils a un abans de la incorporació genera les cues que, en algun moment de més intensitat, poden arribar fins al tronc central de l’AP-7. Són retencions més compactes que a la C-17 i tarden més a desfer-se. El govern preveu que l’obra per ampliar el tram final de la connexió amb la C-17 comenci, finalment, aquest febrer. Ajudarà a solucionar els problemes en aquest punt.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't