Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Com es formen les cues a la C-17 al tram de Parets?

Radiografia al trànsit habitual d’un dia feiner al tram de la C-17 entre Mollet i Parets sense incidències afegides al volum de trànsit.

ENLLAÇ ENTRE LA C-17 I L’AP-7 A PARETS Les primeres retencions apareixen cap a 1/4 de 8 del matí a l’enllaç nord de Mollet, on la C-17 connecta amb l’AP-7 i on també hi arriben els vehicles que surten de l’Eixample de Parets i que volen incorporar-se a la C-17. Són moviments en cremallera: molts vehicles que van per la C-17 travessen cap a la dreta per anar a buscar l’autopista. I molts dels que surten de Mollet oscil·len cap a l’esquerra per enfilar C-17 en sentit sud. Tot això en un enllaç de pocs metres de llargària que fa que els moviments es facin a velocitats reduïdes i, per tant, es formin les cues en aquest sector que té una intensitat mitjana diària (IMD) de 68.300 vehicles.

D’aquest punt i des d’aquesta hora, la retenció s’entén ràpidament cap al nord (vegeu mapes amb l’evolució del trànsit recollida a Google Maps). En només un quart d’hora, la zona de trànsit lent o retencions –en taronja i vermell al mapa– s’eixampla i pràcticament ja arriba a l’enllaç cap a l’AP-7 i la C-33 a Parets, davant del Grupo Z. 15 minuts més tard, quan encara no són les 8, les cues segueixen creixent cap al nord. No es redueixen fins cap a 1/4 de 9 del matí. A partir d’aquesta hora van escurçant-se. Cap a 1/4 de 10 del matí, la situació és similar a la que hi havia un parell d’hores abans. Fins als volts de les 10 del matí, els problemes a la cremallera de Mollet no queden solucionats.

Territori i Sostenibilitat hi actuarà obrint una nova connexió amb l’AP-7 en sentit sud al branc des de la C-17 a Parets, tal com avançava EL 9 NOU divendres passat. També refent la senyalització d’un tram d’uns dos quilòmetres a l’autopista en sentit sud que passarà dels dos carrils actuals a tres.

INCORPORACIÓ A LA C-17 DES DE GRANOLLERS En sentit Barcelona, es dóna una situació similar a la sortida de Granollers des del Coll de la Manya amb una IMD de 43.600 vehicles. Amb un carril d’incorporació molt curt, els vehicles que circulen per la C-17 –uns 61.400 en el tram previ a la sortida cap a Lliçà de Vall— afluixen la velocitat per facilitar la incorporació dels vehicles cap a la C-17. Tot plegat entorpeix la circulació i en un context de molta intensitat genera cues. Per solucionar-ho, Territori preveu que aquest sigui el punt inicial del tercer carril que es farà a la C-17 entre Granollers i Parets. D’aquesta manera, els cotxes que surtin des del Coll de la Manya tindran un carril d’incorporació que tindrà continuïtat i no els obligarà a cedir el pas als vehicles que van per la calçada principal.

Entrada de Can Romeu, a Parets. És un dels accesos directes / Ramon Ferrandis

Entrada de Can Romeu, a Parets. És un dels accesos directes / Ramon Ferrandis

ENTRADES I SORTIDES Un altre element distorsionador de la fluïdesa són les entrades i sortides –molts cops sense carrils prou grans per facilitar els moviments dels vehicles– que hi ha a tot el tram de Parets. Aquí hi ha la IMD més gran: 92.000 vehicles sumant els dos sentits.

ENLLAÇ ENTRE LES AUTOPISTES I LA C-17 En paral·lel i en aquest mateix àmbit, als matins es generen cues en sentit nord a la incorporació a la C-17 a Parets des de les autopistes. Aquí, el pas de dos carrils a un abans de la incorporació genera les cues que, en algun moment de més intensitat, poden arribar fins al tronc central de l’AP-7. Són retencions més compactes que a la C-17 i tarden més a desfer-se. El govern preveu que l’obra per ampliar el tram final de la connexió amb la C-17 comenci, finalment, aquest febrer. Ajudarà a solucionar els problemes en aquest punt.

Comentaris

Una resposta a “Com es formen les cues a la C-17 al tram de Parets?”


    Pep Medina
    08/02/2017 | 21:53

    Amb el tema de la C-17 s’està fent el que descrivia Sylvain Timsit (i que recollia Noam Chomsky) com l’Estratègia de Diferir per així justificar la futura variant, en comptes de preguntar-se PERQUÈ hi ha aquesta acumulació de trànsit i NOMÉS es produeix en aquest tram.
    A ningú li estranya que 20.000 vehicles diaris que circulen per l’AP-7 a Mollet desapareguin, col·lapsin la C-17, i tornin a aparèixer a Santa Agnès per la variant de Cardedeu?
    A ningú li estranya que estigui taaaaant “col·lapsat” el tram Parets-Granollers i no per exemple el Mollet-Montcada que és més a prop de BCN i que presenta també aquests “supergreus” problemes que continuadament assenyaleu a cada publireportatge mensual?
    Perquè mai en aquestes informacions es qüestiona com deu afectar a aquest tram de la C-17 que existeixi un peatge a La Roca en comptes de fer de lloro de certs interessos?
    La concessió del peatge de La Roca acaba d’aquí 4 anys… però és més fàcil anar dilapidant diners públics per mantenir els interessos de la Caixa-Abertis i, de pas, que els de sempre facins uns quants calerons amb obra pública innecessària, oi?

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.