Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Consum ja tramita unes 60 demandes d’afectats per les preferents de Mollet

L’Agència Catalana de Consum ja ha intervingut en uns 60 casos de persones de Mollet afectades per la comercialització de participacions preferents o altres productes financers d’alt risc, com deute subordinat, segons ha explicat el regidor de Consum, Jordi Talarn (CiU).

  • El 9 Nou
  • 03/04/2013 | 16:00
  • 0

Es tracta de clients de Catalunya Caixa que van tramitar la seva reclamació a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i l’Agència Catalana de Consum i que es van tramitar pel procediment d’arbitratge, d’acord amb l’entitat financera.

En el darrer ple de l’Ajuntament es va aprovar per unanimitat una moció en què es demana que els afectats de totes les entitats financeres puguin optar per la via arbitral, molt més ràpid i econòmic que el judicial. Segons Talarn, fins ara, els afectats d’altres entitats financeres diferents a CatalunyaCaixa es veuen obligats per l’Institut Nacional de Consum a presentar les reclamacions davant la mateixa oficina bancària que, presumptament, els va oferir i vendre els productes, potser sense advertir-los del risc.

Segons el regidor, l’Ajuntament ha tingut coneixement que almenys dues persones que van tramitar la seva reclamació a través de l’Agència Catalana de Consum ja han obtingut un laude favorable i recuperaran tots els diners que hi van invertir. Talarn va explicar que el resultat de l’arbitratge només es comunica als mateixos interessats i que, per tant, l’Ajuntament no en té notícia directa, per la qual cosa no pot assegurar si hi ha més casos. “El que sabem és que fa unes tres o quatre setmanes n’hi havia set o vuit més que estaven pendents de rebre el laude”, ha explicat Talarn a EL 9 NOU.

L’Ajuntament no coneix l’import de les quantitats recuperades pels impositors, però remarca que el perfil de la majoria dels demandants és de persones grans o bé en situació de dependència. En la majoria dels casos es va produir algun defecte en la venda dels productes. En molts, l’argument per donar la raó als que reclamen va ser la falta d’informació adequada i defectes en l’informe sobre el perfil dels clients que han de fer les entitats financeres.

Talarn diu que seria molt desitjable que els afectats d’altres caixes, com Bankia, es poguessin acollir al procés arbitral ja que en dos mesos sol haver-hi una resolució i en un mes es recuperen els diners.

En la darrera reunió dels afectats, convocada per l’entitat Estafa Banca, es van reunir unes 300 persones en un acte informatiu al Mercat Vell de Mollet.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.