Bultaco fabricarà motos elèctriques al polígon El Pedregar de Montmeló

La històrica marca catalana Bultaco, fundada l’any 1958 per Paco Bultó, fabricarà motos elèctriques a partir de l’any vinent en una planta del polígon El Pedregar de Montmeló, una zona industrial situada entre l’AP-7, el riu Congost i la carretera de Montmeló a Granollers, molt a prop del Circuit.

El 9 Nou
22/05/2014

Ho farà de la mà de l’empresa madrilenya LGN Tech Design, SL, una societat del parc tecnològic de la Universitat Carlos III de Leganés, a Madrid. En el seu consell d’administració apareix com a conseller Daniel Oliver Bultó, un dels membres de la saga de la coneguda família catalana. En el projecte hi han col·laborat socis espanyols i estrangers, entre els quals alguns fons d’inversió. A la localitat madrilenya se situarà la divisió de Recerca i Desenvolupament, mentre que la secció de muntatge serà a Montmeló. Quan estigui a ple rendiment es calcula que crearà 150 llocs de treball directes i fins a 500 d’indirectes.

Els detalls del projecte es van donar a conèixer aquest dissabte a la nit en un hotel de Londres, coincidint amb el 56è aniversari de la fundació de Bultaco, que va tenir lloc el 17 de maig de 1958. El president de LGN TECH Design SL, Pöllmann Gerald, que va donar els detalls del projecte, va explicar que s’ha escollit Montmeló per la seva situació prop d’un parc de proveïdors especialitzats.
El prototip presentat a Londres porta el nom de Rapitan, un nom que va voler utilitzar Paco Bultó per a un model que mai es va arribar a produir. En la presentació a la capital britànica, es va anunciar que a principis de l’any 2015 es llançarà una Light Bike elèctrica de la qual es desenvoluparan diverses versions, i a mitjans de l’any arribarà la Urbanmotard Elèctrica. L’empresa ja treballa en altres tipus de vehicles amb la mateixa tecnologia i amb altres sistemes de producció, entre els quals alguns híbrids que podrien arribar al mercat l’any 2020. Disposarà d’una xarxa comercial al Regne Unit, l’Estat espanyol, els Estats Units, Alemanya i França.

Pel que fa a les característiques tecnològiques, els impulsors del projecte van explicar que el sistema d’acumulació d’energia combina una bateria d’ions de liti i ultracondensadors i la moto es caracteritzarà també per la capacitat de treure el màxim rendiment de la frenada regenerativa.

Bultaco és una de les marques mítiques del motociclisme català tot terreny. El primer model va ser la Tralla 101, l’any 1959 i després vindrien la TSS (1961), Mercurio (1961), Matador (1963), Sherpa T (1965), El Bandido (1967) o Frontera (1975). Va participar en moltes competicions internacionals i va guanyar 9 campionats del món, 4 d’Europa i 11 d’Espanya, amb pilots com Ángel Nieto o Ricardo Tormo. Va tancar definitivament l’any 1980, tot i que va mantenir la comercialització d’articles diversos amb la marca.

PRESÈNCIA AL VALLÈS DE LA MÀ DE DERBI

La relació de la marca Bultaco amb el motociclisme del Vallès Oriental va tenir un punt de referència l’any 1997, quan Paco Bultó va firmar un acord amb Andreu Rabasa, president de Derbi, per fabricar motos d’enduro a la fàbrica de Martorelles. L’any 1998 va sortir el primer model, una moto de petita cilindrada que va recuperar el nom de la històrica Lobito. El mateix any 1998 un grup de promotors, entre els quals hi ha Jacques Coll, Marc Teissier, Josep Paxau, Víctor Colomer, Miquel Rovira i Andreu Codina van començar a fabricar motos de trial sota el nom de Sherco a Caldes –s’havia de dir Sherpa, com l’històric model de Bultaco però una marca de pneumàtics havia registrat ja el nom– gràcies a un acord amb Derbi.

LA PREGUNTA

Qui quedarà en primera posició a les eleccions al Parlament?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't