Amb tot, la companyia assenyala que l’increment de la facturació, situada en 566 milions d’euros, també ha contribuït a augmentar en un 10% el benefici abans d’impostos i amortitzacions (Ebitda).
El creixement experimentat és fruit dels 89 nous establiments oberts a través de les ensenyes de proximitat, Coaliment Compra Saludable, Tradus, Super Sur, Don Market i Comarket. Aquesta última marca, que es va presentar el mes de febrer de l’any passat, es dirigeix tant als consumidors en general com als professionals de l’hostaleria, i ofereix preus de majorista per a tots els públics. És una fórmula que fa compatible la tradició d’establiments de proximitat i l’experiència en establiments majoristes del grup de la família Saperas.
Les 89 obertures han representat un creixement de més de 2.600 metres quadrats de superfície, i les províncies de Sevilla, Saragossa i València van ser les que van experimentar més creixement. La companyia ha superat clarament el miler d’establiments (propis i franquiciats) arreu de l’Estat, i dóna servei a 830 poblacions.
La línia de negoci majorista va aportar 260 milions d’euros a la facturació del grup. En aquest segment de negoci, Covalco és una de les companyies líders a l’Estat, i disposa de 63 establiments sota l’ensenya Comerco i les marques Cash Sur i Super Cash Sur, provinents de la compra de la majoria de la firma andalusa Caro Ruiz, l’any 2014. Des d’aquesta operació, Covalco ha mantingut una línia de creixement a través del negoci ordinari, tot i que la direcció assenyala que es manté expectant per formalitzar altres adquisicions si apareixen oportunitats. Actualment, l’empresa té més de 152.000 metres quadrats de superfície de venda en la línia de cash & carry.
Covalco apunta que durant aquest exercici preveu obrir 80 punts de venda de proximitat i quatre establiments majoristes, perquè té com a objectiu créixer a través de tots dos negocis. Un dels establiments de proximitat oberts més recentment és a Castellterçol.
{{ comment.text }}