Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Derbi reprèn la producció i ajorna sense nova data el tancament de la planta de Martorelles

Els treballadors de Derbi de Martorelles han reprès aquest dijous la producció posant fi a més d’un mes de vaga després que els representants sindicals i la direcció de Piaggio hagin ratificat aquest matí amb la mediació de Treball un acord que ajorna sense nova data el tancament de la fàbrica.

  • El 9 Nou
  • 28/06/2012 | 15:35

La plantilla ha acceptat un expedient de regulació d’ocupació (ERO) temporal pels 150 empleats per poder mantenir la producció fins a final d’any. A canvi, ha acordat amb l’empresa blindar les condicions d’indemnització pactades abans de la reforma laboral de 45 dies per any treballat en cas que finalment siguin acomiadats, segons han explicat a la premsa el comitè d’empresa.

L’acord doncs ha permès, per una banda, ajornar el tancament de la planta que Piaggio volia aplicar aquest 31 de juliol com a mínim fins el 2013, i per tant amplia el termini per poder trobar una alternativa industrial per la continuïtat de la fàbrica. I per l’altre, “blinda” els 150 empleats de Derbi contra la reforma laboral, ja que l’acord manté les indemnitzacions que les dues parts havien acordat en els pactes del 2009 i el 2011.

Una qüestió que era ” imprescindible” pels sindicats, ha explicat Santi Garcia, secretari general de CCOO d’Indústria del Vallès-Maresme, perquè “corrien el risc” que si Piaggio allargava el tancament més enllà del 31 de juliol l’empresa no hagués aplicat les indemnitzacions pactades sinó els 20 dies per any que preveu la reforma del mercat laboral, ha afegit.

Amb tot, els representants dels treballadors s’han mostrat “contents” a la sortida de la signatura d’un acord que “feia molt temps que esperàvem”, ha destacat Diego Moriña, president del Comitè. Moriña ha celebrat que finalment les dues parts hagin pogut “clarificar” el futur tant de la planta com sobretot, de la seva plantilla.

LES DUES SORTIDES

Així l’acord tanca les condicions pels treballadors de Derbi en dos possibles escenaris. En el cas que Piaggio acabi tancant la factoria -segons els sindicats, la direcció els ha garantit que l’activitat continuarà durant tot aquest 2012, però el cert és que no hi ha cap data concreta- els 150 treballadors rebran una indemnització de 45 dies per any amb un màxim de 42 mensualitats, així com un suplement lineal de menys de 5.000 euros.

En cas però que finalment Piaggio tanqués amb algun inversor una alternativa industrial que donés continuïtat a la planta i que oferiria la possibilitat “voluntària” als treballadors de quedar-s’hi en plantilla, els treballadors de Derbi seran acomiadats amb 40 dies per any treballat, amb un màxim de 42 mensualitats, sense suplement. Aquells treballadors que voluntàriament no es vulguin sumar a la nova iniciativa industrial seran acomiadats amb les mateixes condicions laborals com si la planta tanqués definitivament.

UN ERO TEMPORAL

Els treballadors de la planta de Martorelles han reprès aquest dijous l’activitat de la planta després que el 90% de la plantilla ratifiqués en assemblea el principi d’acord tancat quest dijous a la nit entre empresa i sindicat. La plantilla ha reprès la producció amb les previsions de fabricar entre unes 3.500 i 4.000 unitats de motocicletes fins a final d’any.

En aquest sentit, i per precisament allargar la producció de la planta a la baixa demanda industrial fins al desembre, els treballadors han acceptat un ERO temporal amb unes condicions en què l’empresa els garanteix complementar la prestació d’atur per tal que cobrin el 80% del salari.

Amb tot, els representants sindicals s’han mostrat esperançats i esperen que Piaggio acabi tancant un acord amb algun inversor per tal de poder mantenir els seus llocs de feina que és, diuen, el que més els interessa als treballadors de Derbi. En aquest sentit, està també treballant el Departament d’Empresa i Ocupació que en l’últim mes ha celebrat més de vuit reunions de mediació per trobar una sortida de futur a Derbi.

De moment, ja hi ha un inversor suís que està interessat en quedar-se la planta de Martorelles per dur-hi la producció d’un vehicle tipus “buggui” però fonts del Govern han explicat que s’està treballant també amb d’altres possibilitats industrials.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.