El comerç de Granollers reforça la capacitat d’atracció de compradors de la resta de la comarca

El comerç del centre de Granollers té més capacitat per atreure gent d’altres poblacions del Vallès Oriental. La darrera enquesta, que s’ha presentat aquest dimecres, mostra una millora respecte l’anterior que s’havia fet fa cinc anys. S’atribueix, en part, a l’ampliació de l’illa de vianants.

El 9 Nou
06/06/2013

L’espai comercial del centre de Granollers té major capacitat d’atracció de compradors de la resta de poblacions del Vallès Oriental, segons l’enquesta de l’atractivitat del comerç de la ciutat que ha fet la Diputació de Barcelona per encàrrec de l’Ajuntament.

S’atribueix a “l’ampliació de la zona de vianants del centre de la ciutat i la consolidació d’un mix comercial amb major presència d’establiments especialitzats i franquiciats d’ensenyes reconegudes s’entreveuen com a principals motius d’aquest major atractiu de la ciutat per anar-hi de compres”, segons ha informat l’Ajuntament en un comunicat. Els visitants fan un bona valoració d’actuacions com l’ampliació de l’illa de vianants, la millora de la neteja o de la senyalització per a vianants i conductors a l’hora d’accedir al centre.

L’estudi recull que “la varietat d’establiments i àmplia gamma de productes que un hi pot trobar són els principals motius per venir de compres a Granollers, essent la compra de roba i calçat la que atrau major població de fora de la ciutat. En aquest sentit, el format comercial preferit és el franquiciat, que pren rellevància respecte les dades anteriors, seguit de la botiga especialitzada i el mercat ambulant. Per contra, la botiga tradicional, el mercat municipal i el supermercat perden importància per atraure clients de fora de Granollers”.

En la presentació d’aquest estudi, l’alcalde Josep Mayoral ha afirmat que “les dades de l’estudi demostren que el comerç de Granollers ha resistit bé la crisi econòmica; que els granollerins són fidels a l’oferta comercial de la ciutat; i que Granollers continua essent atractiva comercialment per al conjunt de la comarca”.

Una segona enquesta sobre els hàbits de compra dels veïns de Granollers fixa que s’ha sabut retenir el client de la mateixa ciutat i, fins i tot, s’ha reduït la fuita cap a altres poblacions o centres comercials. En aquest sentit, destaca que la capacitat d’atracció de La Roca Village o del comerç de Mataró és inferior al 55%. En canvi, en roba esportiva Decathlon atreu el 90% dels compradors de roba esportiva fora de la ciutat. La botiga de Mollet és la més visitada.

També es posa de manifest un increment de la quota de mercat del mercat de Sant Carles i del mercat ambulant dels dijous respecte les dades de 2008.

MÉS DETALLS SOBRE EL TREBALL AQUEST DIVENDRES AMB EL 9 NOU

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't