Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El gremi d’automoció detecta almenys quinze tallers il·legals

La campanya de la Unió d’Empresaris d’Automoció contra la proliferació de tallers il·legals avança amb resultats millorables. L’organització, que té detectats entre 15 i 20 tallers il·legals a la comarca, ho atribueix a la poca complicitat aconseguida amb les administracions.

  • El 9 Nou
  • 04/05/2015 | 7:00
  • 0

Almenys una quinzena de tallers mecànics treballen fora de la legalitat en l’entorn més immediat de Granollers. Els tallers il·legals són una realitat creixent, tot i les crides insistents de la Unió d’Empresaris d’Automoció per posar-hi fi. “És impossible detectar tots els tallers que estan fora de la legalitat, perquè és un fenomen que s’ha aguditzat amb la crisi, però convé frenar aquest fenomen perquè, més enllà de la competència deslleial que representa, acaba sent un perill per a la mateixa seguretat vial”, assenyala el secretari de l’entitat gremial del sector de l’automoció al Vallès Oriental, Carles Torras.

La presència d’entre 15 i 20 tallers il·legals a la comarca ha estat detectada en els últims sis mesos. Tot i que els protagonistes varien, el nombre d’activitats que estan fora de la legalitat és estable i, per això, la Unió d’Empresaris considera imprescindible la complicitat de les administracions per detectar els tallers que funcionen fora de la normativa i contribuir a regularitzar-ne l’activitat. “Fem arribar el missatge a la Generalitat, perquè en depèn el sector i també la seguretat per als treballadors, però considerem que els ajuntaments tenen un paper rellevant que no sempre acaben desenvolupant. Estem queixosos amb totes les administracions, però sobretot amb els ajuntaments”, reconeix el directiu d’una organització que representa prop d’un miler de tallers a Catalunya, uns 400 dels quals al Vallès Oriental.

“El paper més rellevant és per als ajuntaments, però actuen molt lentament”, apunta Torras. Als ajuntaments els corresponen algunes concessions de llicència. Però més enllà dels requisits per a qualsevol activitat, la dels tallers mecànics en tenen d’específiques que no sempre s’arriben a complir. Per això, l’associació demana que s’exigeixi la titulació preceptiva a tots els tallers i que es faci un seguiment més exhaustiu de l’estat de la maquinària.

RISC PER A LA SEGURETAT VIÀRIA

Arran de la crisi ha augmentat l’oferta d’aquests tallers que, amb menors despeses de funcionament, donen l’oportunitat de preus més baixos per a les reparacions. Però això acaba comportant riscos addicionals. Sense les degudes garanties professionals, com tampoc certeses sobre els materials utilitzats, les reparacions poden ser incompletes. Com que tampoc s’emeten factures, la reparació no està garantida. El resultat final és un risc per a la mateixa seguretat vial. “En moltes activitats s’exigeix la garantia d’un professional certificat; en canvi, a les ITV no es demana qui ha fet la reparació d’un vehicle que no l’havia passada. Hauria de ser obligatori que fos un taller legalitzat”, diu Torras.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.