Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

El grup Covalco compra Caro Ruiz i torna a liderar el sector majorista

El grup de distribució Covalco ha tancat l’adquisició de la companyia Caro Ruiz, amb seu a Còrdova.

  • El 9 Nou
  • 13/06/2014 | 16:00
  • 0

Aquesta operació permetrà a l’empresa de la família Saperas recuperar la posició de lideratge estatal en nombre d’establiments majoristes (cash & carry), reforçar la seva posició a Andalusia, i incrementar notablement la facturació. Covalco passa a controlar el 65% de la firma cordovesa, mentre que el propietari, Gerardo Caro, manté un 35% de participació.

Caro Ruiz, una empresa fundada el 1972 i considerada un referent de la distribució a Andalusia, disposa de 32 establiments majoristes i 271 punts de venda. També té cinc plataformes de distribució amb un total de 40.000 metres quadrats. L’empresa té una previsió de facturació de 120 milions d’euros aquest any, que contribuiran a incrementar la prevista per Covalco, que superaven els 480 milions d’euros. Es calcula que el creixement que aportarà aquesta adquisició serà d’un 25% en la facturació del grup vallesà.

El nombre d’establiments majoristes també s’incrementa, i arriba a 93 arreu de l’Estat. Aquesta xifra permet a l’empresa amb seu a Granollers situar-se de nou com a principal operador del sector dels cash & carry a l’Estat. “Aquesta operació forma part del pla de creixement del grup i suposarà una important millora en el servei als seus clients, tant a Andalusia com a la resta d’Espanya”, assenyala el president i conseller delegat del grup Covalco, Josep Saperas.

A través de Coaliment Andalucía, SL, Covalco es converteix en líder en el sector majorista a Andalusia, i un referent en el comerç de proximitat per l’elevada presència a tota la geografia d’aquella comunitat, Extremadura i Castella la Manxa. En l’operació Covalco ha tingut l’assessorament de Corporate Finance de La Caixa i dels despatxos Bellavista (de Granollers), Cuatrecasas i Kubik.

L’empresa consolida així un pla de creixement que se suma al que ja porta a terme a partir d’obertures de la seva mateixa xarxa. En els cinc primers mesos de l’any, l’empresa havia obert 61 establiments arreu de la Península. És un ritme d’obertures per complir l’objectiu d’arribar al centenar de noves botigues Coaliment Compra Saludable i Traddy’s aquest 2014.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.