És per això que consideren essencial que es facin actuacions que preservin aquest sector, que s’ha mostrat fonamental per reduir els efectes de la crisi i que, en endavant, tindrà un paper important per garantir la competitivitat. Aquest és un dels principals missatges dels participants en una de les trobades del segon congrés de Fepime, l’organització de petites i mitjanes empreses vinculada a la patronal catalana Foment del Treball. La trobada va aplegar fa uns dies a la seu de la Unió Empresarial Intersectorial, representants d’aquesta organització amb seu a Granollers, i de les patronals representatives de les àrees de Sabadell (CIESC) i Terrassa (Cecot).
Aquest paper rellevant del sector industrial és una de les singularitats entre les propostes sorgides de les patronals representatives del Vallès. La preservació del paper de la indústria té com a principals eixos la connexió entre el sector universitari i l’empresarial per dinamitzar la innovació, d’una banda, i la introducció de noves infraestructures de comunicacions, de l’altra.
El desplegament de la B-40 (el quart cinturó) i de la via ferroviària orbital –amb les propostes de nous baixadors que ha formulat Fem Vallès– són les principals reivindicacions en aquest sentit.
“Tenim clar que el Vallès necessita infraestructures i estem disposats a participar en el debat sobre el quart cinturó, sempre tenint present que volem un projecte sostenible i útil per al territori”, explica el director general de la UEI, Joaquim Colom. L’executiu de la patronal vallesana també remarca que l’empresariat és insistent a reclamar una relació més estreta entre els centres tecnològics del territori vallesà i les empreses.
Fepime va tancar divendres els contactes amb organitzacions territorials previs a la sessió central del congrés de pimes, que tindrà lloc el 2 de juliol. En la sessió de divendres, els empresaris també van fer constar la preocupació per la saturació dels jutjats a Granollers que s’ha denunciat en els últims dies. Altres preocupacions expressades són més coincidents amb altres territoris, en especial les que fan referència a l’intrusisme professional en el sector d’automoció.
{{ comment.text }}