Els treballadors de Derbi preparen les primeres mobilitzacions contra l’ERO per aquest divendres

La plantilla de Derbi pensa respondre amb contundència als plans de la multinacional propietària, Piaggio, de suspendre temporalment els contractes dels 240 treballadors. El comitè ha convocat mobilitzacions contra l’expedient i per exigir plans de futur per a la històrica planta de Martorelles.

El 9 Nou
03/11/2009

El comitè d’empresa de Derbi, de Martorelles, han acordat engegar moblitzacions contra el segon expedient de suspensió de contractes per a tota la plantilla i per exigir solucions de continuïtat per a la fàbrica. Segons ha avançat el comitè, les primeres mobilitzacions comportaran aturades de l’activitat aquest divendres, jornada en la qual també mantindran un contacte amb l’alcaldessa de Sant Fost, Montserrat Sanmartí.

Segons ha avançat aquest dimarts el comitè en un comunicat, en funció dels resultats de les reunions convocades els dies vinents, es decidiran altres accions de mobilització, entre les quals no es descarta la convocatòria d’una vaga indefnida. Una altra de les accions que hi ha sobre la taula és una manifestació a València, coincidint amb el Gran Premi de la Generalitat Valenciana, que s’ha de celebrar a Xest i en el qual competeixen motocicletes de la marca vallesana.

La multinacional italiana Piaggio ha acordat la presentació del segon expedient de regulació d’aquest 2009. La petició de Derbi és aturar la producció durant 54 dies entre desembre d’aquest any i tot el 2010. Dins d’aquest any, ja s’havia pactat un altre expedient, que va aturar la producció durant 37 dies.

A més de mostrar l’oposició contra l’expedient, la plantilla de Derbi reinvindica que s’estableixin mesures de continuïtat per a la planta de Martorelles. En concret, els treballadors reclamen un pla d’inversions, producció i ocupació per garantir el futur de la fàbrica de Martorelles.

Dies enrere, la plantilla ja havia manifestat la preocupació per les mesures que ha impulsat el grup Piaggio, que ha acordat escindir l’antiga Nacional Motor en tres societats. Nacional Motor quedaria, únicament com a centre de producció de motocicletes de qualsevol de les marques de Piaggio (que, a més de Derbi, en controla d’altres com Vespa, Aprilia, Gilera o Guzzi). Les tasques de comercialització i de màrqueting i desenvolupament quedarien a expenses de la presa de decisions que es facin a Itàlia.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 892 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't