L’empresa d’embotits Salgot, d’Aiguafreda, busca fer arribar els seus productes a estrangers que visiten Catalunya a través de punts de venda situats en llocs turístics. Aquest és un dels objectius que Salgot treballa de la mà d’una vintena d’empreses més –entre les quals també hi ha Crit d’Or, de Granollers, que es dedica als fruits secs– dins del clúster Gourmet, que aplega empreses del sector de l’alimentació que elaboren aliments de gamma alta. L’objectiu és poder vendre els seus productes en llocs altament freqüentats per turistes com Montserrat, Port Aventura, els aeroports catalans o el Port de Barcelona.
Aquest objectiu és complementari a la internacionalització de les empreses que integren el clúster. En els darrers mesos, ja s’ha fet una missió comercial a Alemanya. “Volem aprofitar l’avantatge que representa compartir el mateix perfil de client”, comenta Valeri Salgot, director general de la firma d’Aiguafreda. Diversos representants del clúster es van reunir amb el conseller d’Economia i Ocupació, Francesc Xavier Mena, a Aiguafreda. Els empresaris van demanar suport a la Generalitat per poder tirar endavant processos d’internacionalització. A més, des del clúster s’impulsa la formació en escoles de negoci dels professionals que treballen en les empreses que en formen part.
Salgot, que acaba de rebre un premi del Ministeri de Medi Ambient per la línia de producte ecològic que ha desenvolupat, va facturar 10,7 milions d’euros l’any passat, una xifra molt similar a la del 2009. La firma té 75 treballadors i va produir un milió de quilos d’embotits. Té tres línies de producte: Salgot Sol, de venda en supermercats; Reserva Salgot, per a xarcuteries i punts de venda al tall, i Eco Salgot, especialitzada en productes d’alta qualitat i ecològics. Aquesta és la línia més nova i representa el 2% de la producció a partir de porcs que crien a Aiguafreda.
{{ comment.text }}