Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Ficosa tancarà el centre de Mollet per concentrar l’activitat a l’antiga Sony de Viladecavalls

El grup líder en components d’automoció Ficosa tancarà les instal·lacions de Mollet i concentrarà gairebé tota la seva activitat a l’antiga planta de Sony a Viladecavalls, que serà un centre d’innovació al camp de l’electrònica.

  • El 9 Nou
  • 26/01/2011 | 18:02

L’objectiu de la companyia és transformar-se i diversificar productes i clients. L’operació, que es duu a terme després de l’adquisició el 2010 de la planta de la multinacional japonesa a Barcelona, obliga a una reorganització del grup a Catalunya, on es tancarà el centre de Ficosa a Mollet del Vallès i les oficines de la capital catalana, a més de convertir la fàbrica de Rubí (Vallès Occidental) en un centre d’excel·lència en renovables.

Viladecavalls comptarà amb a prop de 1.600 treballadors, els 920 que procedien de Sony més els 700 que treballen per a Ficosa a Mollet (400 de la branca d’enginyeria), 300 de Rubí i 50 de Barcelona.

Ficosa oferirà als 90 treballadors de Mollet que no es dedicaven a l’àrea d’enginyeria el trasllat a la fàbrica de Sòria, on la companyia concentra el “know-how” de l’activitat de pintura i que produirà miralls exteriors.

A Rubí, la multinacional catalana tancarà la seva planta actual, dedicada als sistemes de fre i canvi de marxes i al bufat, encara que planeja obrir una altra en una altra ubicació pròxima on es quedaran un centenar de treballadors.

Els màxims responsables de l’empresa, que han explicat avui el canvi de rumb de Ficosa en roda de premsa, han subratllat que l’objectiu és que el 30% de la producció de la companyia l’any 2014 siguin fruit ja d’aquesta diversificació.

Els president i conseller delegat de Ficosa, Josep Maria Pujol i Xavier Pujol, respectivament, han destacat que, en paral·lel a aquesta reestructuració estratègica, el grup ha recuperat el nivell d’activitat que tenia abans de la crisi i ha tancat l’any 2010 amb un resultat net d’aproximadament 20 milions d’euros.

“Havíem de reestructurar la companyia per no emprendre un suïcidi”, ha assenyalat el fundador del grup, Josep Maria Pujol, després de recordar la brusca caiguda de vendes el 2008 i 2009 com a conseqüència de la crisi i el seu impacte en el sector de l’automoció.

La transformació iniciada per Ficosa, grup fundat el 1949 i present a dinou països, on té 7.000 treballadors, el portarà a fabricar productes de més valor afegit vinculats a la seguretat (com càmeres de visió d’ocell i caixes que avisen de perills per als vehicles), les comunicacions i l’eficiència energètica.

A les tres divisions d’automòbil, vehicle comercial i tecnologia, la nova companyia sumarà la de renovables, centrada a Rubí, i la d’enginyeria, resultat de la “joint venture” entre Ficosa i Comsa-Emte i que es dedicarà també a donar suport a la transferència de tecnologia cap a sectors com transport, aeroespacial, comunicacions, ferroviari i “health-tech”.

Per tot aquest procés, Ficosa compta amb el “know-how” de l’antiga Sony, que estava dedicada a la fabricació de pantalles de televisió, producció que es mantindrà durant 2011 i 2012 de manera externalitzada i que s’anirà reduint i substituint de mica en mica per la producció dels components d’automoció i els nous productes.

El procés de transformació de Viladecavalls finalitzarà el 2013, quan la planta ja destinarà els seus més de 6.000 metres quadrats a la innovació i l’R+D, convertint-se així en un dels centres tecnològics més importants d’Espanya dedicats a l’automòbil, l’electrònica, l’energia i les comunicacions.

Els responsables de Ficosa han apuntat que les bones dades econòmiques de 2010 són resultat d’un fort augment de les vendes al mercat exterior, de la reducció de costos (en 45 milions d’euros) i de la desinversió de la companyia en actius no estratègics.

A més, el grup va aconseguir el 2010 nous fons per valor de 200 milions d’euros, la majoria procedents d’una ampliació de capital de 50 milions d’euros i d’un acord de finançament de 108 milions amb nou entitats financeres espanyoles.

En la seva estratègia mundial, Ficosa s’ha plantejat reforçar la seva presència a l’amèrica del Nord i l’Àsia, que concentrarà ja el 50% de les vendes de la divisió d’acte el 2012.

“Estem aquí per salvar llocs de treball, que ja és molt, però es tracta també de ser capaços de crear en el temps milers d’ocupacions a través de la globalització del grup”, ha dit el fundador del grup.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.