Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Figueras: les butaques de la sala de premsa de la Casa Blanca tenen segell vallesà

A simple vista costaria trobar algun punt en comú entre la sala de premsa de la Casa Blanca i la Universitat del Vaticà. Però hi és. Concretament a les butaques, fetes per Figueras International Seating, de Lliçà d’Amunt i una de les firmes que més ha apostat per la internacionalització.

  • El 9 Nou
  • 18/01/2011 | 13:16
  • 0

Durant el 2010 les exportacions van representar un 70% del negoci d’una empresa que va augmentar un 43% les seves vendes i que el 2011 espera facturar al voltant dels 50 MEUR. La seva directora de màrqueting, Eva Blanco de Alba, ha explicat a l’ACN que l’objectiu de la firma és ‘oferir més que una butaca i vendre una marca, un prestigi i una funcionalitat’.

Veure com una gran sala s’omple amb un centenar de butaques en qüestió de pocs minuts i només prement un botó és un dels privilegis que els possibles clients de Figueras International Seating tindran si visiten la planta que la firma vallesana té a Lliçà d’Amunt.

Allà també hi podran veure les butaques amb les que han equipat auditoris, aeroports, parlaments o estadis esportius de mig món. I la sala de premsa de la Casa Blanca: ‘L’encàrrec ens el van fer a través de la nostra oficina de Miami’, explica la directora de màrqueting de la firma, Eva Blanco de Alba.

Figueras és un bon exemple que apostar per obrir-se a l’exterior és una bona opció: ‘Les nostres exportacions van representar l’any passat un 70% del negoci de la firma. Un any en què vàrem augmentar un 43% les nostres vendes’, precisa Blanco de Alba. Tot i això, recorda que fa temps que la firma va decidir no marxar de Catalunya ‘i diferenciar-nos per l’alt valor dels nostres productes’.

La directiva diu que sortir a l’exterior ‘ha fet que haguem pogut afrontar amb èxit la crisi. Teníem els deures fets des de fa molt temps’. A més, avisa que buscar clients a l’exterior ‘no s’aconsegueix d’avui per demà’.

Defensa que la firma ‘està especialitzada en el disseny i fabricació de seients per a col·lectivitats’ però destaca que han decidit anar més enllà: ‘Hi ha moltes empreses que només fan butaques, i nosaltres volem oferir també una marca, un prestigi i una funcionalitat’.

També afegeix: ‘La butaca sempre ha estat important perquè posa en relació la persona amb el lloc en què està, però nosaltres li hem donat la importància que havia de tenir. Després de 40 anys ha deixat de ser només una comoditat per esdevenir una peça de disseny que no oblida la innovació i et permet, per exemple, comptar amb connexió a Internet o aire acondicionat’.

Blanco de Alba precisa, però, que no només fan butaques: ‘També fem projectes a mida, treballem de la mà d’arquitectes importants com Foster, Nouvelle o Bofill i fins i tot oferim productes claus en mà on també estudiem la climatització, la visibilitat, l’acústica i la decoració’.

PROJECTES DE FUTUR

La responsable de màrqueting no ha volgut donar massa detalls dels projectes de futur amb què treballa Figueras, però ha reconegut que treballen amb noves tecnologies, nanotecnologia, teixits intel·ligents i ecodisseny’.

D’altra banda, Blanco de Alba ha reconegut que esperen que el nou Govern ‘doni molt més suport a les pimes i l’empresa, perquè són qui porten la riquesa a un país’.

RESTRUCTURACIÓ

Finalment, la directiva també ha defensat que ‘les empreses han de poder reestructurar-se per tirar endavant i no tenir les mans lligades’, en referència a l’acomiadament de 12 dels 175 treballadors de la planta fa uns mesos: ‘La nova legislació ens ha permès acabar amb una secció que no era rendible, però ara apostem més per l’exportació que per la fabricació i seguim tenint el mateix número de treballadors’.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.