Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Freudenberg amplia l’àrea de negoci de productes de la llar

El grup alemany Freudenberg, que té diverses plantes de producció a Parets, ha ampliat la seva àrea de negoci de productes de llar.

  • El 9 Nou
  • 18/08/2016 | 10:00
  • 0

A través de la firma Freudenberg Home and Cleaning Solutions, coneguda per la marca Vileda, ha arribat a un acord per adquirir la firma italiana Gimi, SPA, dedicada a fabricar productes per a la roba com estenedors o posts de planxar. Aquesta empresa és líder del sector a Itàlia, amb 320 treballadors i l’any 2015 va facturar 80 milions d’euros. La compra, subjecte a l’aprovació de les autoritats competents, serà completada el tercer trimestre d’enguany. Freudenberg va facturar, l’any passat, al voltant de 180 milions d’euros i dóna feina a 650 persones a Parets.

Tot i que aquesta adquisició no inclouria inversions a les plantes vallesanes, la previsió és que Gimi aporti lideratge en el segment dels estenedors i, per tant, en la categoria de la cura de la roba a l’Estat. Això permetrà al grup alemany diversificar els seus productes i ampliar el dossier de la marca principal, Vileda. Els estenedors són el segment més gran de la categoria, ja que Gimi ja és líder en altres segments, com les posts i les fundes de planxar.

Des del grup Freudenberg, present a Parets des del 1968, es valora molt positivament l’adquisició de la firma italiana, que, juntament amb les marques de l’empresa alemanya, permetrà continuar amb l’estratègia de creixement de Freugenberg Home and Cleaning Solutions. La nova adquisició aportarà un creixement de la facturació a l’entorn d’un 5% amb potencial d’arribar a un 12% en tres o quatre anys. “Donarà fortalesa a un dels pilars de la nostra gamma global de productes per a la casa”, diu Mohsen Sohi, CEO del grup alemany. L’objectiu de l’empresa és que els productes de les dues empreses es complementin.

L’empresa italiana, a més, ofereix perspectives de creixement fora d’Europa, ja que Gimi fa anys que està present a països com Rússia o l’Índia. L’empresa es va fundà el 1970 i està present a més de 80 països. Des de l’empresa italiana, amb seu a Monselice (Itàlia), s’ha valorat “l’excel·lent posició de mercat de Freudenberg Home and Cleaning Solutions, amb la fortalesa de la marca Vileda, i la seva cultura de la innovació per optimitzar l’oferta de Gimi”.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.