La direcció atribueix aquesta bona evolució del negoci a l’aposta que la multinacional alemanya de capital familiar va fer per la seva filial espanyola, que té centralitzada l’activitat productiva a Parets. Tot i el context de crisi, especialment perceptible a l’Estat espanyol, la multinacional ha fet en els últims anys inversions per valor de 15 milions d’euros a les plantes productives de Parets que han permès “aturar el cop de la crisi”, segons apunta el conseller delegat de la filial espanyola, Jaume Cané.
En aquest període, l’empresa ha apostat per “nous productes i nous mercats”, que han permès salvar a l’exterior bona part de les vendes que es deixaven de fer en el mercat local a conseqüència de la crisi. L’empresa ha obert mercats a Rússia, l’Orient Mitjà i, sobretot, el nord d’Àfrica. “El secret ha estat la innovació”, admet Cané. Les inversions inclouen noves línies de producció en les empreses amb articles destinats a la indústria (dedicades als teixits sense teixir, els lubricants i els components d’automoció) i també s’han destinat a l’empresa de productes de consum (pals de fregar i baietes), que es distribueixen a través de la marca líder del mercat, Vileda. En el cas de l’empresa de lubricants, Klüber, la inversió va permetre reconstruir una línia de producció que havia destruït un incendi.
L’empresa té intenció de mantenir els esforços inversors durant els propers anys, tot i que encara s’han de concretar. “L’única manera de continuar creixent és invertir”, remarca el conseller delegat
{{ comment.text }}