Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Granollers supera la mitjana de densitat comercial de supermercats

Granollers és una de les places de més interès per a les grans cadenes de supermercats d’alimentació. Les grans marques han buscat presència a la ciutat, fins a convertir-la en una de les poblacions catalanes amb més superfície d’alimentació amb relació a la seva població.

  • El 9 Nou
  • 25/02/2016 | 10:00
  • 0

Així es desprèn de les dades de l’Anuari de la Distribució Comercial a Catalunya, en la seva edició de 2015 –i dades corresponents a 2014, quan encara hi havia pendent d’obrir un dels tres supermercats de la cadena Mercadona a la ciutat.

Els més de 22.000 metres quadrats de superfície que sumen els establiments autoservei d’alimentació de la ciutat suposen una densitat de 370 metres per cada miler d’habitants. La xifra supera els 281 metres de mitjana que hi ha a Catalunya, i també ho fa amb les que es registren en algunes de les principals poblacions del país. És superior, per exemple a les de Sabadell (249 metres), Terrassa (267 metres), Barcelona (258 metres).

Les dades també revelen que hi ha una densitat superior a la d’Igualda, i només Vic i Manresa –entre algunes de les poblacions de la demarcació de Barcelona analitzades– estan per sobre de la que es registra a Granollers. A la comarca, Mollet també té dotacions superiors a la mitjana, tot i que inferiors a Granollers, amb 319 metres per cada miler d’habitants. En el cas de Mollet, les xifres tampoc no recollien un nou establiment de Mercadona implantat a la ciutat amb posterioritat a la recollida de dades de la Generalitat.

Granollers ha arribat a superar la mitjana catalana després d’haver insistit que s’ampliessin els espais autoritzats per acollir noves implantacions comercials. Finalment es va aconseguir autorització per desenvolupar plans comercials al polígon Jordi Camp, que ha estat l’emplaçament que ha escollit Mercadona per fer-hi la tercera implantació a la ciutat, i la primera fora del nucli urbà.

La distribució de gran comerç alimentari a les dues principals ciutats de la comarca contrasta amb la que es produeix a la resta del Vallès Oriental. Tot i que la distribució és desigual, la mitjana comarcal de metres per cada miler d’habitants està lleugerament per sota de la de Catalunya, amb 277 metres per cada mil habitants. Destaca el cas de l’Ametlla, on les grans superfícies situades al Centre Comercial Sant Jordi eleven la dotació comercial per sobre dels 500 metres per cada miler d’habitants.
lideratge de dia i mercadona

L’Anuari de la Generalitat permet establir un rànquing comarcal d’establiments, que estaria liderat per Dia pel que fa a nombre d’implantacions (una cinquantena) i de Mercadona si es compten els metres quadrats que sumen els seus supermercats. Mercadona, que ja ha superat els 600 treballadors a la comarca segons dades de la companyia, ha avançat la cadena que tradicionalment havia liderat el sector a la comarca, el grup Eroski a través de la marca Caprabo.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.