Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

IUCT llança un pla per doblar la facturació en cinc anys

Expansió internacional i consolidació de productes desenvolupats. Són les dues línies estratègiques de creixement de la biotecnològica IUCT. El pla quinquennal fixa com a objectiu doblar la facturació al final del període. Per garantir recursos, IUCT ha obtingut dos milions d’euros de finançament

  • El 9 Nou
  • 25/04/2010 | 9:00

L’empresa biotecnològica IUCT preveu passar de cinc milions de facturació de 2009 a almenys nou milions el 2014. Així està recollit en el pla estratègic que ha dissenyat la companyia que dirigeix Josep Castells. Per aconseguir que els objectius del pla siguin una realitat, la firma ha llançat una campanya de captació de fons que s’ha tancat amb aportacions de dos milions d’euros procedents d’una ampliació de capital, crèdits participatius i crèdits a la inversió.

Entre els crèdits participatius, el més significatiu és l’acordat amb l’Empresa Nacional d’Innovació, SA, (Enisa), del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç. Aquest crèdit participatiu permetrà finançar un 50% del pla d’expansió, perquè l’aportació suma un milió d’euros. La resta prové de crèdits ordinaris i d’una ampliació de capital que ha permès incorporar petits accionistes individuals, sense que hagi canviat la configuració de forces dins de l’accionariat, en què personal de la mateixa empresa i la
Cooperativa Sant Gervasi mantenen la majoria.

Segons el director general de l’IUCT, Josep Castells, el suport financer és del tot imprescindible en els plans de creixement de companyies que tenen en la recerca el nucli de negoci. “S’ha de tenir en compte la gran inversió continuada que requereixen els projectes i programes d’R+D propis, amb temps de maduració molt llargs”, assenyala.

Amb els recursos financers obtinguts en aquesta fase de captació de fons, IUCT pretén cobrir diversos àmbits. El primer és l’expansió internacional. En aquest sentit es preveu reforçar l’aliança estratègica amb la japonesa SC Consulting que ha obert les portes als productes desenvolupats per IUCT al potent mercat japonès, però també se sondegen les possibilitats d’obrir mercat a Estats Units. “Actualment estem estudiant quina és la millor fórmula per accedir a aquell mercat”, explica Castells; la presència directa s’apunta com la via més factible. També es preveu reforçar la cartera de productes de la companyia, amb el reforç dels acords de desenvolupament conjunt amb altres empreses biotecnològiques.
Finalment es reforçaran les estructures comercials i de transferència tecnològica.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.