IUCT llança un pla per doblar la facturació en cinc anys

Expansió internacional i consolidació de productes desenvolupats. Són les dues línies estratègiques de creixement de la biotecnològica IUCT. El pla quinquennal fixa com a objectiu doblar la facturació al final del període. Per garantir recursos, IUCT ha obtingut dos milions d’euros de finançament

El 9 Nou
25/04/2010

L’empresa biotecnològica IUCT preveu passar de cinc milions de facturació de 2009 a almenys nou milions el 2014. Així està recollit en el pla estratègic que ha dissenyat la companyia que dirigeix Josep Castells. Per aconseguir que els objectius del pla siguin una realitat, la firma ha llançat una campanya de captació de fons que s’ha tancat amb aportacions de dos milions d’euros procedents d’una ampliació de capital, crèdits participatius i crèdits a la inversió.

Entre els crèdits participatius, el més significatiu és l’acordat amb l’Empresa Nacional d’Innovació, SA, (Enisa), del Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç. Aquest crèdit participatiu permetrà finançar un 50% del pla d’expansió, perquè l’aportació suma un milió d’euros. La resta prové de crèdits ordinaris i d’una ampliació de capital que ha permès incorporar petits accionistes individuals, sense que hagi canviat la configuració de forces dins de l’accionariat, en què personal de la mateixa empresa i la
Cooperativa Sant Gervasi mantenen la majoria.

Segons el director general de l’IUCT, Josep Castells, el suport financer és del tot imprescindible en els plans de creixement de companyies que tenen en la recerca el nucli de negoci. “S’ha de tenir en compte la gran inversió continuada que requereixen els projectes i programes d’R+D propis, amb temps de maduració molt llargs”, assenyala.

Amb els recursos financers obtinguts en aquesta fase de captació de fons, IUCT pretén cobrir diversos àmbits. El primer és l’expansió internacional. En aquest sentit es preveu reforçar l’aliança estratègica amb la japonesa SC Consulting que ha obert les portes als productes desenvolupats per IUCT al potent mercat japonès, però també se sondegen les possibilitats d’obrir mercat a Estats Units. “Actualment estem estudiant quina és la millor fórmula per accedir a aquell mercat”, explica Castells; la presència directa s’apunta com la via més factible. També es preveu reforçar la cartera de productes de la companyia, amb el reforç dels acords de desenvolupament conjunt amb altres empreses biotecnològiques.
Finalment es reforçaran les estructures comercials i de transferència tecnològica.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 857 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't