En total, l’empresa va acabar l’any 2014 amb una facturació de 2,4 milions d’euros, un 14% més que el 2013. L’empresa, en aquest 2015, té previst incrementar-la un 25%.
Les inversions arribaran a l’empresa en els propers dos anys. Segons la direcció, es farà una inversió de 850.000 euros amb l’objectiu principal d’augmentar la capacitat productiva i millorar la tecnologia de fabricació. “Les inversions van dins un paquet de necessitats que hem previst per la secció de xapat i estampat”, explica Josep Maria Calls, administrador de l’empresa. “Aprofitarem les noves tecnologies que han sorgit dins el sector i que ens permetran millorar aspectes com el tall del metall”, afegeix. En la secció d’estampat s’incorporaran noves premses excèntriques més potents que milloraran la qualitat del premsat.
Per Calls, els bons resultats de l’empresa es deuen a l’estratègia comercial de la companyia i als primers indicadors de recuperació del sector. “Hem apostat per la diversificació de la cartera de clients i el desenvolupament de noves línies de negoci de producte propi”, explica. Dos dels productes propis que han llançat al mercat són cendrers metàl·lics i clips per subjectar tarimes d’exterior.
En l’últim any, l’empresa també ha fet petites millores en l’aspecte organitzatiu i d’optimització de processos, com per exemple la planificació automàtica de les tasques, que ha millorat l’efectivitat en el termini d’entrega. També s’han incorporat noves màquines com una plegadora elèctrica.
Estampados Metálicos Jom, que va fundar l’any 1975 Josep Calls, treballa en un centre de 2.800 metres quadrats a Lliçà d’Amunt. La seva producció és molt diversificada, des del disseny de matrius fins a l’ensamblatge final dels articles. La companyia ven en diferents àmbits com el de l’automoció, la construcció, les instal·lacions elèctriques (sobretot a l’estiu, pels ventiladors) i també en l’àmbit ferroviari.
{{ comment.text }}