Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

KH Lloreda resisteix i registra un creixement del 10% el 2013

El descens generalitzat del consum a l’Estat ha afectat poc el fabricant de desgreixadors i productes de neteja KH Lloreda, de Canovelles.

  • El 9 Nou
  • 06/02/2014 | 10:00
  • 0

L’empresa va tancar l’exercici amb un creixement al voltant del 10%, amb una facturació de 42,4 milions d’euros, segons ha apuntat el president de la companyia, Josep Maria Lloreda, que no dubta a qualificar d’“excel·lent” l’exercici. “Creixem en vendes i també en benefici”, admet Lloreda.

L’empresa espera encara mantenir aquest vigor en les vendes. KH Lloreda acaba de posar en marxa un pla estratègic que es desenvoluparà entre 2014 i 2017, i espera que aquell any les vendes ja superin els 52 milions d’euros. Seria un creixement del 20%. “És aviat, però el primer mes ja estem per sobre de les previsions”, avança.

En aquest pla estratègic, hi té un paper clau el creixement internacional. L’empresa va començar l’aventura de la internacionalització l’any passat i els resultats són satisfactoris. “Encara no podem parlar de grans xifres, perquè les vendes internacinals només representen un 5%, però són xifres que tenen color”, explica el president de la companyia líder del mercat de desgreixadors amb la marca KH7.

Actualment, els productes de KH Lloreda ja arriben a 16 països i s’espera que aquest nombre creixerà durant el proper exercici. De moment, els mercats llatinoamericans estan sent els més receptius amb el producte. “Mèxic funciona molt bé i a Xile tenim un contracte amb els principals distribuïdors del país”, explica Lloreda. Colòmbia serà un dels mercats de creixement per a l’any que ara comença. També hi ha passos ferms a l’Àsia. El president de la firma de productes de neteja espera aprofundir en l’accés al mercat de Singapur o Hong Kong i introduir-se a Malàisia, Indonèsia i les Filipines. “Estem fent un bon treball, i els resultats són satisfactoris”, apunta.

En el moment de plantejar-se el salt internacional, l’empresa va optar pels mercats emergents, però l’expansió també està portant els productes de la companyia en països més madurs, com Itàlia o Finlàndia.

L’objectiu final d’aquest procés és aconseguir que les vendes internacionals representin un 25% de les vendes, en comptes del 5% actual. Lloreda no oblidarà el mercat intern –on controla un 65% de quota en desgreixadors–, i preveu mantenir la política de màrqueting a partir de patrocinis, anuncis amb figures audiovisuals i accions directes en punts de venda.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.