KH Lloreda s’aboca a l’exportació per doblar facturació en cinc anys

El fabricant de desgreixadors KH Lloreda s’aboca de ple al creixement internacional. L’objectiu és arribar a doblar la facturació en un termini de cinc anys, a partir de la introducció dels seus productes en mercats emergents.


El 9 Nou
17/01/2013

Els primers passos ja són ferms a Hong Kong, Xile, Colòmbia i Cuba, però el nombre de països s’incrementarà en els propers mesos. L’empresa projecta passar dels 40 milions d’euros amb què ha tancat a aquest últim exercici a 60 milions d’aquí a tres anys i a 90 milions d’aquí a cinc. Seria el moment en el qual es compliria el propòsit de la direcció que les vendes interiors i les internacionals s’equiparin i representin el 50% de la facturació.

“Havia arribat el moment de créixer internacionalment; el nostre producte KH7 ja és al 100% de les botigues de l’Estat i es feia difícil créixer només amb els altres productes de l’empresa”, apunta el president, Josep Maria Lloreda. Per impulsar el creixement d’aquestes vendes internacionals, KH Lloreda va engegar una intensa campanya per donar a conèixer la marca, que té en el patrocini de la fórmula 1 un dels pilars principals. “Tenim un bon producte, una bona imatge, i amb el patrocini, una bona projecció”, afegeix el primer executiu de la companyia.

La companyia ha preferit centrar-se en mercats emergents, perquè considera que els països europeus o nord-americans són massa “madurs” per plantejar-se poder obtenir quotes remarcables i complir les condicions exigents dels punts de venda. Per a l’any vinent, hi ha previstes noves incorporacions a la cartera de països on es vendrà, amb el Magreb, Mèxic, Singapur o el Paraguai al capdavant, i les opcions que es puguin obrir a l’Índia i el Brasil.

Els condicionants d’aquests dos últims països, són diferents dels anteriors. Són mercats amb més traves d’entrada i, per això, el plantejament de la companyia és produir-hi directament, en comptes dels distribuïdors amb els quals s’estan treballant la resta de països. “Seria a través de producció externa; posaríem a disposició d’un fabricant de cada país els components perquè fossin ells els que produïssin; això ens estalviaria la necessitat de fer grans inversions per crear fàbriques pròpies”, explica Lloreda. L’objectiu és disposar de capacitat per produir tant al Brasil com a l’Índia aquest any.

El procés per impulsar la internacionalització de la companyia ha implicat la majoria de l’equip directiu. “A través de la fórmula 1, els directius de tots els àmbits –R+D, finances, comercials…– hem sortit i això ens ha convertit a tots en més comercials”, destaca Lloreda. Ara, l’empresa es planteja reforçar l’equip laboral amb deu noves incorporacions per reforçar els equips destinats a la internacionalització en camps comercials, de prospecció de mercats i de màrqueting.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 116 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't