Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La família Pascual ven al grup Zinio Audience Media, fundada a la Garriga

El familiy office Pascual, amb seu a la Garriga i encapçalada per l’empresari Marcel Pascual Forns, ha tancat la venda de l’empresa tecnològica Audience Media.

  • El 9 Nou
  • 16/05/2014 | 7:00
  • 0

Audience Media és una plataforma de publicació multicanal adreçada a empreses de mitjans, màrqueting i comunicació que es va fundar el 2011 a Zinio, considerat el quiosc digital més destacat del món. El preu de la transacció no ha transcendit.

Audience Media va significar la segona incursió de la família Pascual en el sector tecnològic després de la presa de participacions al canal de compra per internet LetsBonus. Amb aquella inversió amb bon rendiment, el family office que lidera Marcel Pascual va fundar Audience Media juntament amb els socis tecnològics Rolf Rohwer i Andrew Duck. A través d’aquesta companyia es va crear una plataforma de publicació multicanal que permet fer arribar els continguts des de qualsevol tipus de publicació a les diferents plataformes digitals existents al mercat (ordinadors, telèfons intel·ligents o tauletes) i també la gestió de tot el procés, des de la creació de la notícia i l’edició, a la transformació de les imatges i la presentació del producte final.
Tres anys després de la fundació d’aquesta plataforma de publicacions digitals, Audience Media ha estat venuda a una multinacional nord-americana, líder mundial del sector. L’operació s’ha materialitzat a través de la filial a l’Estat, Zinio Internacional, SA.

L’empresa cofundada per la família Pascual havia desenvolupat el negoci per ser present més enllà de la Garriga, on va començar a operar, per disposar de filials repartides arreu del món, als Estats Units, Nova Zelanda, el Vietnam, el Regne Unit i Sud-àfrica. Zinio, per la seva banda, té més de 24 milions de descàrregues de la seva aplicació de servei de distribució per a publicacions digitals.
Amb aquesta operació, el family office Pascual repeteix l’experiència que ja va portar a terme amb LetsBonus. La família Pascual ja tenia experiència en la utilització de les noves tecnologies per al desenvolupament dels seus negocis, i va decidir el mes d’abril de 2010 apostar per les xarxes socials, i en concret per l’impuls que tenia la compra per internet de productes i serveis. L’oportunitat va aparèixer amb una presa de participació a LetsBonous, que comercialitzava plans diaris amb grans descomptes gràcies a la compra en grup i l’ús del màrqueting viral.

El desenvolupament del negoci va ser ràpid i només un any i mig després de la presa de participació en aquesta empresa, va formalitzar una de les principals operacions del sector del comerç electrònic que s’havia produït fins llavors amb la venda del portal a Living Social, un dels principals grups del sector.

Segons explica la societat vallesana, l’esforç inversor de la família Pascual en aquestes empreses tecnològiques ha permès la creació de més de 600 llocs de treball i ha contribuït a la dinamització de l’economia catalana, amb un increment de la inversió estrangera.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.