La plantilla de Derbi vol forçar Piaggio a ajornar el tancament de la planta

La vaga indefinida dels treballadors de Derbi dificulta els plans del grup Piaggio de complir amb la previsió de producció de motocicletes a la planta de Martorelles, fet que podria obligar a endarrerir el tancament de la fàbrica, previst per al 31 de juliol.


El 9 Nou
09/06/2012

Després de 23 dies en vaga, els 150 treballadors de Derbi estan fent un torcebraç a Piaggio, propietari de la planta, amb el qual intenten pressionar el grup italià per seure a negociar alternatives industrials viables per a Martorelles o, en el pitjor dels escenaris, aconseguir guanyar temps, segons fonts sindicals.

En principi, Piaggio ha fixat el 31 de juliol com a data límit per mantenir l’activitat productiva després que desistís fa alguns mesos de reconvertir les instal·lacions de Martorelles en un centre de subministrament de peces, en no haver aconseguit les ajudes que requeria de la Generalitat.

El termini s’acosta i els treballadors estan indignats pel comportament dels representants de Piaggio, que es reuneixen una vegada per setmana amb el comitè amb la mediació de la Generalitat per buscar alternatives sense que aquestes arribin a materialitzar-se.

Davant d’aquesta situació, el comitè ha reafirmat la voluntat de la plantilla de continuar la vaga fins a aconseguir o bé que Piaggio faciliti la recerca d’un inversor o que es replantegi el tancament de la planta a 31 de juliol.

Amb l’actual paralització de la planta de Martorelles, Piaggio s’està trobant amb problemes per complir amb les seves previsions de producció de motocicletes, una circumstància en la qual els treballadors confien per fer desistir l’empresa de tancar a final de juliol i aconseguir que opti, en canvi, per ajornar la seva marxa.

Segons fonts coneixedores de les converses que mantenen Piaggio, treballadors i la Generalitat, això permetria guanyar temps perquè alguna de les alternatives industrials que s’han posat sobre la taula pugui “madurar”.

D’aquesta manera, també es reduiria el temps que la plantilla podria quedar sense feina esperant la recol·locació.

Mentrestant, les converses que es mantenen cada setmana han emprès ja dues direccions.

Per una banda, se segueix treballant per fer viable l’arribada d’un inversor extern per mantenir l’activitat a Martorelles i, de l’altra, es tracta d’avançar també en les condicions econòmiques i socials en què quedarà la plantilla una vegada es produeixi la marxa de Piaggio.

L’alternativa industrial que està sobre la taula i que sembla més viable a mitjà i llarg termini és la que ha presentat el grup inversor suís Giba Holding, que ha mostrat el seu interès per la compra de la factoria a Martorelles.

Els treballadors han insistit sempre que la planta de Derbi és viable econòmicament i que el trasllat a Itàlia que pretén Piaggio respon a interessos aliens a la productivitat de la fàbrica.

A més, han denunciat que la deslocalització de Derbi, que aquest any compleix 90 anys, vulnera els pactes i acords signats amb els treballadors i davant la Generalitat al desembre de 2009 i juliol de 2011.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't