El local que la perfumeria Caussa –que encara conserva un establiment a la Carretera– tenia al carrer Sant Roc és ara seu d’una botiga de telefonia mòbil. El de la floristeria Casellas a la cantonada del carrer Sant Roc i la Porxada acull un centre d’estètica. L’últim local reobert a la zona és el de la botiga Mobles Pous, on s’ha traslladat la cadena de sabateries Marlo’s, que des de feia trenta anys disposava d’un establiment a la plaça de les Olles.
Marlo’s va inaugurar la botiga aquest divendres. Ha estat un moviment per guanyar superfície de venda (passa de 50 metres a 200), però també un desplaçament cap a una zona convertida ara en “el principal eix comercial” de la ciutat, segons explica el director general de la cadena, Xavier Rodríguez. El responsable de Marlo’s constata que quan van obrir la botiga a Granollers, ara fa trenta anys, es considerava que la principal zona comercial a la ciutat estava al voltant de la Porxada. Després de la conversió en zona de vianants, el pes comercial s’ha desplaçat al carrer Anselm Clavé. “Aquest és ara el rovell de l’ou”, apunta Rodríguez.
La sabateria ha escollit un local de grans dimensions. “Per a nosaltres, la superfície comercial és aproximadament la mateixa que tenim en altres pobles”, afirma el director general de l’empresa, que disposa de 25 locals a Catalunya. Granollers es manté per a Marlo’s com “una plaça important”. Per a l’empresa, Granollers ja va ser la primera expansió fora de la zona de Badalona –origen de Marlo’s– i Santa Coloma. Als seus 25 establiments, Marlo’s hi obté vendes de 12 milions d’euros, amb una previsió de creixement del 5% a la qual hi ha de contribuir l’ampliació de Granollers.
Mentrestant, a l’eix comercial es continuen plantejant canvis. A la botiga Castells del carrer Sant Roc s’hi pot veure un cartell de liquidació. Al voltant del centre, altres locals han quedat buits (com la ganiveteria Masat o la botiga de motos de Basolí). Són zones amb rotació més baixa.
{{ comment.text }}