Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’alemanya Freudenberg, fabricant de Vileda, reafirma seva aposta per Parets

La multinacional alemanya Freudenberg, propietària de la marca d’estris de neteja Vileda, manté, malgrat la crisi, la seva aposta per Espanya, convençuda que les quatre plantes que el grup posseeix a Parets són competitives i capaços d’atreure nous productes.

  • El 9 Nou
  • 17/06/2012 | 16:23
  • 0

“Vam venir a Espanya perquè era un país d’oportunitats i encara avui ho creiem, per això estem aquí. Alemanya continuarà apostant per Espanya”, assegura, en una entrevista amb Efe, el conseller delegat de Freudenberg Espanya, Jaume Cané.

El grup empresarial Freudenberg, present a la península des de l’any 1968, compta amb una plantilla d’unes 700 persones i quatre plantes productives amb una superfície de més de 60.000 metres quadrats ubicades a Parets, molt prop del Circuit de Catalunya.

El grup fabrica en aquestes plantes els articles Vileda, olis industrials, components per a l’automoció i teles no teixides, un producte d’alta tecnologia i valor afegit aplicat, entre d’altres camps, a les connexions energètiques subaquàtiques.

La filial ibèrica de Freudenberg va assolir el 2011 una facturació d’uns 200 milions d’euros, una xifra similar a la de 2010, gràcies a l’augment de les exportacions, ja que el mercat nacional ha registrat una important caiguda.

“Cada vegada exportem més i notem que ens costa vendre més al mercat nacional”, indica Cané, que recorda que només el 2011 la filial espanyola va exportar productes per valor de més de 70 milions d’euros.

El gruix de la facturació de Freudenberg Espanya segueix corresponent a la divisió dels productes de neteja Vileda (40% del total), encara que la crisi, la guerra comercial i l’auge de les denominades marques blanques han obligat la companyia a ajustar preus i apostar per nous canals de venda i promocions.

“A vegades s’anteposa el preu a la qualitat, però nosaltres seguim apostant per la qualitat”, subratlla Cané.

La planta de Vileda a Parets produeix anualment uns 13 milions de fregadores, comercialitzades en la seva pràctica totalitat al mercat local.

La segona fonts d’ingressos de Freudenberg la constitueix la fabricació de teles no teixides, que són una espècie de malles o estructures formades per fibres o filaments units per mitjans mecànics, tèrmics o químics.

Aquestes teles són utilitzades en múltiples àmbits, com el de la higiene -els bolquers, per exemple- o l’energètic, per recobrir cables subaquàtics, com els usats en la connexió energètica entre la península d’Itàlia o Sardenya, entre Austràlia i Tasmània o entre Espanya i Marroc a través de l’Estret de Gibraltar.

“Freudenberg s’ha convertit en la principal subministradora d’aquest tipus de productes, que es desenvolupen i fabriquen a Parets per a tot el món”, remarca Cané.

Aquesta línia de negoci és precisament una de les principals àrees de creixement de Freudenberg, que lidera el mercat mundial i que només en l’àmbit de les teles no teixides ha destinat una inversió d’uns 30 milions d’euros des de 2004.

En el conjunt de les seves quatre fàbriques, Freudenberg ha invertit des de 2004 un total de 50 milions d’euros.

Cané destaca que la companyia s’està beneficiant ara dels esforços realitzats des d’abans de la crisi: “Això és una carrera de fons. El que no s’inverteixi ara serà un problema en el futur”.

Fruit d’aquest esforç inversor, les quatre fàbriques de Freudenberg a Parets s’han situat en un posició privilegiada per fer front a la crisi i garantir el seu futur i la plantilla, que creix any rere any.

Gràcies a la fabricació dels productes més populars, com la marca Vileda, però també per l’aposta per productes d’alt valor afegit, les plantes catalanes estan en condicions de competir amb altres que Freudenberg té a tot el món.

“Tenim plantes a la Xina i tot i així ens adjudiquen nous productes”, presumeix Cané, que insisteix que Alemanya “té ganes de continuar” a Espanya, des d’on el grup podria iniciar pròximament la seva expansió al mercat marroquí.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.