El comitè d’empresa veu amenaçada la continuïtat de la planta, després que en l’últim any la multinacional italiana Piaggio hagi anat disminuït notablement la producció que es fa a Martorelles. Els alcaldes del Baix Vallès han demanat a l’empresa que mantingui la fàbrica i també han aprofitat per exigir a la generalitat polítiques d’ocupació que generin expectatives als treballadors de la industria vallesana afectats per altres retallades i tancaments.
La plantilla de la fàbrica que Derbi té a Martorelles viu des de finals del 2009 amb la incertesa de quin serà el futur de la planta i dels seus llocs de treball. El mes de setembre d’aquell any, Piaggio va escindir l’empresa en tres parts per garantir la seva viabilitat i des de llavors 53 treballadors, dels més de 200 que hi havia llavors, han causat baixa, ja sigui per prejubilacions o acomiadaments.
A més, Piaggio ha reduït notablement la producció de motos i ciclomotors a Martorelles. Segons denuncia el comitè d’empresa, de les 24.000 motos que es van fabricar el 2010, la previsió pel 2011 és de fer-ne al voltant de 20.000. Això, segons els portaveus dels treballadors afectarà una trentena més de treballadors. Amb tot, la plantilla tem que la fàbrica acabi tancant i que això pugui passar ja abans del pròxim estiu.
Davant d’aquesta situació, municipis de la zona del Baix Vallès afectats per la situació a Derbi han mostrat el seu suport incondicional als treballadors i han signat una declaració en defensa de la indústria vallesana i, especialment, de la indústria de l’automoció que representen empreses en situacions delicades com la mateixa Derbi, Yamaha, Ficosa i Valeo.
Els alcaldes que han signat aquest manifest són els socialistes Josep Monràs (Mollet del Vallès) i Antonio Rísquez (Consell Comarcal del Vallès oriental), els independents Romuald Velasco (Martorelles) i Montserrat Sanmartí (Sant Fost de Campsentelles) i Montserrat Cobo, de CiU (Santa Maria de Martorelles).
Segons aquesta declaració, els municipis demanen a la direcció de Derbi que mantingui l’actual planta de Martorelles, on es fabriquen motos i ciclomotors de 50 i 125 cc. També exigeixen a la Generalitat que intervingui i impulsi polítiques d’ocupació a l’entorn de la indústria amb l’objectiu de generar noves expectatives de treball a persones que es puguin veure afectades per retallades o tancaments d’empreses.
El president del comitè d’empresa de Nacional Motor -divisió de Derbi- Josep Maria Ferràs, així com l’alcalde de Martorelles, Romuald Velasco han afirmat que seria ‘molt greu’ que una empresa amb una llarga trajectòria a Catalunya com Derbi acabés desapareixent. Segons Ferràs, la deslocalització de la producció respon a motius polítics perquè la de Martorelles ‘és la segona millor planta de tot el grup’.
En aquest sentit, Velasco ha afirmat que és ‘normal’ que Piaggio prefereixi tancar una planta a Martorelles en lloc de retallar amb el tancament d’alguna fàbrica a Itàlia. ‘Cal que la Generalitat faci un pas més perquè no es tracta només de l’economia d’una empresa, sinó que és tracta d’una política de país’, ha etzibat l’alcalde vallesà.
{{ comment.text }}