Piaggio tanca la darrera unitat industrial a Martorelles

La multinacional italiana Piaggio tanca aquesta mateixa setmana la darrera unitat industrial que encara tenia a la fàbrica Derbi de Martorelles.

El 9 Nou
12/12/2013

Els nou treballadors de la secció de recanvis, que no van marxar quan es va posar fi a la producció de motos el passat mes de març, han passat els darrers dies embalant les darreres peces que aquesta setmana es transportaran a les plantes italianes de Piaggio. Hi ha carenats, frontals, llantes i altres peces, principalment de plàstic i de models de les diferents marques que fabrica i comercialitza el grup italià: Gilera, Aprilia o Derbi. Els treballadors també han posat en contenidors la resta de les peces, que aniran a plantes de reciclatge.

Aquest és el penúltim pas abans que la italiana Piaggio abandoni definitivament la històrica fàbrica de motos de Martorelles. A partir d’aquest divendres, només hi quedaran 22 treballadors, dels quals 10 tècnics amb contracte directe de Piaggio i 12 més de personal i oficines que treballen per Nacional Motor Derbi. No hi ha una data fixada perquè aquests darrers treballadors deixin la feina però es preveu que serà d’aquí a dos o tres mesos a tot estirar.

La nau de recanvis que es tancarà aquesta setmana és el darrer edifici propietat de la família Rabasa, fundadora de Derbi, que Piaggio tenia llogat des que va absorbir la històrica marca de motos vallesana. L’altra era el magatzem de motos que el grup italià ja havia tancat al mes de juliol després d’haver traslladat a Itàlia les prop de 3.000 motos que hi havia en el moment d’aturar la fabricació al març. Un cop retirades les peces que queden, Piaggio deixarà lliure la nau per poder tancar abans de final d’any el contracte de lloguer que tenia amb els Rabasa.

Segons fonts sindicals consultades per EL 9 NOU, els nou treballadors de recanvis que perdran la feina a partir d’aquest divendres tenien una antiguitat mitjana de 15 anys i ara seguiran els passos dels 98 companys que van plegar el dia 22 de març després que sortís de la cadena de muntatge la darrera moto Derbi fabricada a Martorelles. Tots es podran beneficiar de les mateixes condicions ja pactades per a la resta: una indemnització de 45 dies per any treballat, més de 5.000 euros lineals i el compromís preferencial per al cas que Piaggio impulsés una nova activitat a Martorelles.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 863 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't