Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Sant Celoni Comerç ha perdut en tres anys la meitat dels associats

Sant Celoni Comerç ha perdut des de l’any 2009 més de la meitat dels seus associats: dels 210 establiments ha passat a un centenar.

  • El 9 Nou
  • 06/10/2012 | 10:00
  • 0

Aquesta xifra és un reflex que el comerç de Sant Celoni no està passant per un bon moment i que la crisi econòmica està deixant les botigues “molt tocades”, com afirma Eva Cabrera, gerent de l’associació.

Des de Sant Celoni Comerç, l’anàlisi que es fa és que el client cada vegada s’ha tornat més exigent, té més informació i, per contra, el comerciant s’ha quedat estancat i no ha evolucionat. “El comerciant ara comença a adonar-se de la crisi i comencen a sorgir iniciatives interessants. Fins ara semblava que s’ho miraven des de fora, amb passivitat”, diu Cabrera.

Segons Cabrera, la majoria d’establiments que s’han donat de baixa en els darrers anys justifiquen la decisió per “prioritzar despeses” i estalviar-se la quota de l’associació (22 euros/mes). Des de l’associació, se segueixen oferint cursos als comerciants per donar-los una nova visió, així com també organitzant campanyes promocionals que, encara que no facin augmentar les vendes, ajuden a fidelitzar el client.

La gerent de l’associació, tot i que creu que abans de final d’any tancaran més establiments al municipi, també es mostra optimista. “D’aquí a poc tot començarà a anar millor. Aquesta crisi equilibrarà al mercat i també s’ha de saber veure com una oportunitat perquè han sorgit noves idees i estratègies”.
Aquest dijous al vespre, amb aquesta edició tancada, estava prevista una assemblea extraordinària de l’associació per definir línies d’actuació que possibilitin reconduir la situació del comerç i que Sant Celoni torni a tenir el potencial de fa uns anys.

PREMI A MADRID

Sant Celoni Comerç ha estat guardonada amb el premi Millor Iniciativa Pública pel desenvolupament i/o promoció del comerç en municipis de 20.000 habitants, dels premis Futurshop 2012, en el marc del saló de l’Exporetail de Madrid. El premi arriba per la campanya que es va fer el 2010 al municipi i que va acabar amb la recollida de més de 60 quilos de taps de suro; arran d’aquella iniciativa, l’Ajuntament va entrar a formar part de la Xarxa Europea de Territori Surer.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.