Fins ara, la major part de la logística del grup estava externalitzada a altres empreses, però amb la inversió la firma ha pogut assumir-la i tenir-la operativa a qualsevol hora i tots els dies de la setmana.
La inversió portada a terme ha permès dotar el magatzem de tecnologia intel·ligent per emmagatzemar palets de manera automatitzada, des del final de la línia de producció fins a la nova instal·lació. La nau, de 1.250 metres quadrats i 15 metres d’alçada, té capacitat per 3.200 palets. Segons informa la companyia, el nou magatzem permetrà millorar l’eficiència i la rendibilitat, amb un estalvi de 400.000 euros anuals en despeses logístiques i una reducció del risc d’accidents laborals.
La inversió afavoreix el principal client de la companyia, la cadena de distribució Mercadona, que tindrà un estalvi en el transport de 85.000 quilòmetres anuals.
La inversió portada a terme per a la construcció del magatzem intel·ligent se suma a d’altres que la companyia ha portat a terme per augmentar la capacitat productiva, millorar la qualitat i els processos de producció i innovar en el producte. Des de 2010, la companyia ha invertit 18 milions d’euros. Durant el 2015, es van invertir 5,1 milions (els 3,5 milions destinats al magatzem intel·ligent i 1,6 milions més per a la compra de tres màquines d’última generació) que van completar la segona fase d’automatització del final de la línia de producció. Aquest 2016, les inversions continuaran. És previst que es destinin 2,5 milions a comprar nova maquinària per a producció.
L’empresa va tancar l’any 2015 amb una facturació de 48 milions d’euros, i una producció de 21.350 tones de producte. El creixement va ser del 5%, de manera que la companyia va consolidar el creixement dels últims anys i la seva posició de líder en producció de bosses d’escombraries. Mercadona, cadena de la qual Saplex és proveïdora per a tots els establiments a l’Estat, absorbeix un 87% de la producció feta a Canovelles. La companyia vallesana dóna feina a 105 treballadors.
{{ comment.text }}