Una botiga a Milà, una de les capitals internacionals de la moda, és el primer pas cap al creixement exterior de l’empresa tèxtil Torras, de Caldes. La firma reorienta la seva estratègia per empènyer una línia de botigues pròpies que se sumarà a la de la presència en establiments multimarca que fins ara ja han permès que el 70% de les vendes provingui de l’exportació.
Aquest primer establiment propi, que serveix de model per a futures noves botigues, s’ha instal·lat a l’anomenat Quadrilatero della Moda, un dels punts més importants per al sector. Són 100 metres distribuïts en quatre nivells que també representen el primer aparador per a l’aposta de Torras per l’anomenat total look (més enllà de les conegudes jaquetes de pell i punt, s’han creat col·leccions de tota mena de peces, sabates incloses).
El director executiu de la companyia, Francesc Serra, emmarca en aquesta aposta pel total look la necessitat de crear botigues monomarca. “En establiments multimarca el nostre total look no era del tot visible i per això s’ha decidit impulsar botigues pròpies i una xarxa de franquícies”, explica.
L’expansió del model ja té fites programades. El 2013 s’obriran tres botigues a la Xina, fruit d’un acord amb l’empresa local JPC. L’acord, que inclou també l’obertura de la botiga de Milà, preveu que en un període de cinc anys, s’hagin inaugurat més de 100 establiments de Torras en aquell país.
Amb la seguretat que dóna aquest acord, l’empresa planteja altres opcions de creixement. Per a l’any vinent, a més de les botigues de Beijing, Xangai i Hangzhou es preveuen obertures a Bakú (Azerbaidjan), Johannesburg (Sud-àfrica) i Singapur.
{{ comment.text }}