Els tallers, amb un plantejament teòric i pràctic, ofereixen eines per apropar els alumnes al món financer. El professorat (voluntaris vinculats a l’Institut d’Estudis Financers i diferents entitats bancàries), segueix un temari que inclou la gestió de pressupostos personals, la planificació financera, els productes de crèdit i la prevenció del sobreendeutament, consells per seleccionar productes d’estalvi i inversió i situacions quotidianes.
Sobre aquesta temàtica tractava la sessió que, aquest dilluns, impartia a l’IES Carles Vallbona de Granollers la voluntària Montserrat Barbany. Els alumnes van poder saber com funcionen les retribucions salarials, les retencions que s’apliquen per impostos i quina és la utilitat d’aquests tributs. “Molt aviat es trobaran amb aquestes situacions”, explica Barbany. La professora apunta que els alumnes “saben més coses” del que havia pensat.
CONTROVÈRSIA A CALDES
La realització d’aquest curs ha motivat controvèrsia a Caldes. Professors de l’Insitut Manolo Hugué qüestionen els continguts (que consideren poc plurals), la metodologia i la vinculació amb entitats bancàries que té el programa. La coordinadora del programa EFEC, Sílvia Mitjavila, assenyala que els continguts són transparents i estan acordats amb el Departament d’Ensenyament. “Només volem apropar les finances i mostrar que no se’ls ha de tenir por”, apunta.
{{ comment.text }}