Educació estudia ampliar la matrícula del Batxillerat artístic al Vallès Oriental

El Departament d’Educació està estudiant la manera d’ampliar el nombre de matriculats per classe al Batxillerat artístic als dos únics […]


El 9 Nou
11/07/2009

El Departament d’Educació està estudiant la manera d’ampliar el nombre de matriculats per classe al Batxillerat artístic als dos únics centres de la comarca que ofereixen aquesta modalitat, ja que uns 60 alumnes no s’han pogut matricular en aquesta modalitat. En total, hi ha 90 places entre l’IES Celestí Bellera, de Granollers, i l’IES Sep Mollet. Un total de 54 estudiants s’han quedat fora de la llista del Bellera, que té dos grups amb una capacitat per a 60 alumnes, com és el cas del Jordi i l’Olaf, de Montornès, que finalment estudiaran la branca del social o l’humanístic.

Els dos joves coincideixen que és “l’única alternativa”. “Se’ls ensenya tota l’oferta que tenen per estudiar, però després no hi ha plaça”, recorda José Luis Campos, pare de l’Olaf. A l’institut de Mollet, uns cinc joves han quedat fora de les llistes de matriculats. “No puc fer res més que estudiar una altra modalitat”, admet resignat el Jordi, que no ha estat acceptat tampoc ni a Vic ni a Badalona. Pel que fa a l’obtenció de la plaça, des d’Educació i l’IES Mollet asseguren que el Vallès Oriental és zona única i que així, tots els alumnes tenen la mateixa oportunitat per accedir-hi. En canvi, l’IES Bellera i els pares dels nens afectats diuen que en l’adjudicació es tenen en compte els punts per proximitat al centre (30 punts).

D’altra banda, hi ha un dèficit de 900 places per cursar Formació Professional a l’àrea del Maresme-Vallès Oriental, segons un comunicat del sindicat CCOO.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't