El 78% de viatges que s’inicien al segon arc metropolità es queden en aquest àmbit

El 78% de desplaçaments que s’inicien al segon arc metropolità es queden en aquest mateix àmbit. Només el 18% dels desplaçaments van a parar a Barcelona. Es tracta de les dades de l’Enquesta de Mobilitat Interurbana en l’Àmbit AMTU (Agrupació de Municipis de Transport Urbà).


El 9 Nou
14/09/2011

L’estudi, que s’ha presentat aquest dimarts a la tarda a Granollers, també posa de manifest que la majoria d’aquests desplaçaments, el 80%, són en vehicle privat. El president de l’AMTU i alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha indicat que el transport públic entre les ciutats del segon arc és “deficient o inexistent”. Per aquest motiu, ha reclamat la construcció de la línia orbital ferroviària i de la Ronda del Vallès.

En tot l’àmbit de la segona corona metropolitana es produeixen diariament un total de 2.449.065 viatges, dels quals un 78% es queden dins d’aquest mateix àmbit. Un 18,4 restant es dirigeixen a Barcelona i la seva principal àrea d’influència. El 40% de viatgers que van a la capital ho fan en transport públic, mentre que només un 10,7% de persones es desplaça en transport públic entre les ciutats del segon arc metropolità.

A partir d’aquestes dades, el president de l’AMTU i alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha alertat del transport públic “deficient o inexistent” que hi ha entre ciutats com Terrassa, Sabadell, Granollers o Mataró. Per aquest motiu ha reclamat inversions i ha demanat un diàleg entre la Generalitat i els món local per portar a terme noves infraestructures.

OBJECTIUS PRIORITARIS

Segons Mayoral, les infraestructures més necessàries són la Línia Orbital Ferroviària ( o quart cinturó ferroviàri) i la finalització de la Ronda del Vallès (l’anomenat Quart Cinturó). D’altra banda, també ha reclacat la necessitat de millorar la xarxa de Rodalies, i en aquest sentit ha tornat a reclamar una vegada més el desdoblament de la línia que enllaça Barcelona i Vic.

En aquest sentit, l’estudi reflecteix que el 50,8% dels enquestats afirmen que utilitzarien el transport públic si disposessin d’una bona oferta, i un 65,7% asseguren no utilitzar-lo perquè “no n’hi ha o és molt deficient”.

ESTACIÓ DEL TAV AL VALLÈS

Des de l’AMTU també contemplen la possibilitat d’ubicar una estació del futur TAV al Vallès, que es podria ubicar entre Sant Cugat i Barberà del Vallès. D’aquesta manera, l’Agrupació de Municipis de Transport Urbà indica que els passatgers de la zona podrien anar a França o Madrid sense haver d’anar a Barcelona. Segons l’Enquesta, un 52,4% de persones de l’àmbit AMTU pujarien al TAV en aquesta hipotètica estació.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 473 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't