L’estudi, que s’ha presentat aquest dimarts a la tarda a Granollers, també posa de manifest que la majoria d’aquests desplaçaments, el 80%, són en vehicle privat. El president de l’AMTU i alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha indicat que el transport públic entre les ciutats del segon arc és “deficient o inexistent”. Per aquest motiu, ha reclamat la construcció de la línia orbital ferroviària i de la Ronda del Vallès.
En tot l’àmbit de la segona corona metropolitana es produeixen diariament un total de 2.449.065 viatges, dels quals un 78% es queden dins d’aquest mateix àmbit. Un 18,4 restant es dirigeixen a Barcelona i la seva principal àrea d’influència. El 40% de viatgers que van a la capital ho fan en transport públic, mentre que només un 10,7% de persones es desplaça en transport públic entre les ciutats del segon arc metropolità.
A partir d’aquestes dades, el president de l’AMTU i alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha alertat del transport públic “deficient o inexistent” que hi ha entre ciutats com Terrassa, Sabadell, Granollers o Mataró. Per aquest motiu ha reclamat inversions i ha demanat un diàleg entre la Generalitat i els món local per portar a terme noves infraestructures.
OBJECTIUS PRIORITARIS
Segons Mayoral, les infraestructures més necessàries són la Línia Orbital Ferroviària ( o quart cinturó ferroviàri) i la finalització de la Ronda del Vallès (l’anomenat Quart Cinturó). D’altra banda, també ha reclacat la necessitat de millorar la xarxa de Rodalies, i en aquest sentit ha tornat a reclamar una vegada més el desdoblament de la línia que enllaça Barcelona i Vic.
En aquest sentit, l’estudi reflecteix que el 50,8% dels enquestats afirmen que utilitzarien el transport públic si disposessin d’una bona oferta, i un 65,7% asseguren no utilitzar-lo perquè “no n’hi ha o és molt deficient”.
ESTACIÓ DEL TAV AL VALLÈS
Des de l’AMTU també contemplen la possibilitat d’ubicar una estació del futur TAV al Vallès, que es podria ubicar entre Sant Cugat i Barberà del Vallès. D’aquesta manera, l’Agrupació de Municipis de Transport Urbà indica que els passatgers de la zona podrien anar a França o Madrid sense haver d’anar a Barcelona. Segons l’Enquesta, un 52,4% de persones de l’àmbit AMTU pujarien al TAV en aquesta hipotètica estació.
{{ comment.text }}