Bigues i Santa Eulàlia doblaran les expedicions fins a superar la vintena. En total, hi haurà deu noves expedicions per sentit que s’afegiran a les actuals millorant de forma notable el servei de bus al conjunt de pobles de la vall. La inauguració de la línia es farà aquest dilluns a les 12 del migdia a Parets en un acte on assistirà el secretari general de Transport Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante.
La nova línia també permetrà reduir el temps de recorregut fins a Barcelona perquè només s’aturarà un o dos cops, segons el poble, i anirà per autopista des de Parets. En concret, s’estima que la velocitat comercial creixerà un 16% i que el temps de recorregut baixarà en un 20%. A la pràctica, això vol dir que fins a l’estació de la Sagrera-Meridiana es tardarà 52 minuts des de Riells (ara en calen 65); 48 minuts des de Bigues (ara són 60); 39 des de Santa Eulàlia (ara 50); 34 des de Lliçà d’Amunt (ara 43); 28 des de Lliçà de Vall (ara 38); i 25 des de Parets (ara 35).
Només hi haurà sis parades. Seran prop de l’església de Riells; al poliesportiu de Bigues; a la Sagrera i a la Sala, de Santa Eulàlia; a l’ajuntament, de Lliçà d’Amunt; a Can Coll, a Lliçà de Vall i al costat del camp de futbol de Parets. En un futur, es podria fer una segona parada a Lliçà d’Amunt, a la Cruïlla de la carretera de Granollers a Caldes.
El servei, sorgit d’una proposta de l’Associació per la Promoció del Transport Públic que han desenvolupat la Mancomunitat de la Vall del Tenes i la Generalitat, tindrà 10 expedicions diàries per sentit. S’han concentrat a les hores punta, on hi ha més demanda de passatgers. En concret, les sortides des de Bigues estan previstes a les 5.50h, 6.15h, 6.45h, 7.30h, 8.35h, 13.35h; 15.50h, 18.15h, 20.10h i 21.25h. Quatre d’aquests serveis sortiran de Riells a les 5.45h, 13.30h, 15.45h i 21.20h. Les sortides des de Barcelona seran a les 6.35h, 7.40h, 8.25h, 9.35h, 14.40h, 15,40h, 17.10h, 19.10h, 21.10h i 22.25h. Tots acaben a Bigues excepte els que surten de la Sagrera a les 8.25h i a les 9.35h.
Aquest nou servei, que també explotarà l’empresa Sagalés, complementarà l’actual línia regular, que no reduirà els serveis actuals. Algun, però, pot modificar-se per no coincidir amb serveis exprés, segons han explicat fonts de la Mancomunitat de la Vall del Tenes. La línia regular, però, té una velocitat comercial més baixa perquè té més parades a cada poble i s’allarga fins a Mollet, on s’agafa l’autopista.
{{ comment.text }}