Donar una sortida a les banderoles i pancartes que serveixen als ajuntaments per anunciar els seus actes i, a la vegada, ajudar a la inserció laboral de dones immigrants. Aquest és l’objectiu del conveni que aquest dimecres al matí van signar el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental i l’associació Amics de l’Àfrica, a Granollers. El van signar el vicepresident del Consorci, Ignasi Valls, i el president d’Amics de l’Àfrica, Gabi Moto.
El Consorci ha cedit a l’entitat una trentena de banderoles que van fer amb la imatge corporativa dels 10 anys d’aquest organisme supramunicipal. La quinzena de dones que participen al projecte T-Cos, un taller de costura que busca la inserció laboral d’aquest col·lectiu, estan convertint aquestes banderoles en bosses de mà de diversos tipus que decoren amb trossos de roba de l’Àfrica. Quan les bosses estiguin elaborades, el Consorci de Residus les recomprarà i les repartirà en diverses activitats pròpies. Amics de l’Àfrica dedicarà el 75% dels diners que s’obtinguin a pagar un petit sou a les treballadores i el 25% restant serà per finançar el projecte. Totes reben la mateixa quantitat. Passa el mateix amb altres productes que elaboren en el mateix taller de costura o en altres de pintura i de bijuteria i que venen els divendres cada 15 dies en una parada d’artesans a la Porxada.
A banda, el Consorci de Residus treballarà perquè els ajuntaments de la comarca cedeixin les banderoles que editen a aquest projecte. “El Consorci vol estar obert a la societat i implicat amb el territori. Amb aquesta acció, estem treballant pel reciclatge i la reutilització dels materials i, a la vegada, estem col·laborant amb uns col·lectius que ho necessiten. Ens podem limitar a fer la gestió de residus però creiem que hi pot haver un plus”, va afirmar Valls. Per la seva part, Moto va agrair la col·laboració del Consorci.
{{ comment.data }}
{{ comment.text }}